Kabelmodem Motorola SB 4101
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 11-03-03 10:21

Hej Kabelmodem Motorola SB 4101
Jeg har lige fået nr 2 computer sat i gang, og mener at jeg kan gå på nettet
med begge hvis jeg bestiller en IP adresse mere, er det ikke korrekt, men
kan der køres netværk gennem det? Jeg vil gerne begge dele, men er det det
så en router der skal til, eller kan den spares? Jeg skal nok ikke spørge
dem der sælger dem.
Gunnar

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-03-03 11:01

On Tue, 11 Mar 2003 10:21:20 +0100, "Gunnar Grooss"
<a-g.g.grooss@oncable.dk> wrote:

> Jeg har lige fået nr 2 computer sat i gang, og mener at jeg kan
> gå på nettet med begge hvis jeg bestiller en IP adresse mere, er
> det ikke korrekt

Jo, men det kræver, at du sætter en lille switch til, så du har
noget at forbinde de to pc'er til.

> men kan der køres netværk gennem det?

Ja, men hvis din kabeludbyder tildeler dig to adresser i hvert
sit IP subnet, skal al trafik mellem dem ud og vende på nettet.
Det giver ikke særlig god performance.

> Jeg skal nok ikke spørge dem der sælger dem.

Hvorfor ikke? De må da formodes at have teknisk viden om dem.

-A

Fra : Jan Rysz

Dato : 11-03-03 12:17

> kan der køres netværk gennem det? Jeg vil gerne begge dele, men er det det
> så en router der skal til, eller kan den spares?

For det første skal din netværkstrafik i flere tilfælde ud/ind gennem de 2
eksterne ip-adresser, som Asbjørn siger.

Og hvis du alligevel skal købe en switch, så køb en billig router, det får
du mest ud af i længden. Der er ikke den store forskel i prisen, og husk på
at så også sparer det beløb det koster at have en ekstra ekstern IP-adresse.

Jeg har selv kørt med den løsning du snakker om, men har siden købt en
D-link 604 ( en sådan kan erhverves for ca. 500 Kr. ), og den løsning er
langt at foretrække.

Venligst
Jan Rysz

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 11-03-03 16:55

Hej
"Jan Rysz" <jrysz@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> For det første skal din netværkstrafik i flere tilfælde ud/ind gennem de 2

Det er vist ikke praktisk
Det frister jo lidt fordi der er to tlslutninger på modemet, en til USB og
en til netkort
Men tak for oplysningerne, jeg køber en Router
Gunnar