Hvornår skal man bruge twisted/cross-over?
Fra : Dennis

Dato : 10-03-03 22:23

Jeg har lagt mærke til at der er flere forskellige slags kabler. Hvornår
skal man bruge den ene frem for den anden?

Ved at følge lidt med i debatten tror jeg har fundet ud af at hvis man
forbinder 2 computer direkte med hinanden så skal man bruge cross over
kabler (rigtigt?) men hvad nu hvis man forbinder computerene med hinanden
via en hub/router. Hvad så?

Dennis

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 10-03-03 22:45

hep

> [...]
>
> Ved at følge lidt med i debatten tror jeg har fundet ud af at hvis man
> forbinder 2 computer direkte med hinanden så skal man bruge cross over

korrekt

>men hvad nu hvis man forbinder computerene med hinanden
> via en hub/router. Hvad så?

et alm. netkabel skal bruges så..

/sj

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 10-03-03 22:46

hep

> korrekt

> et alm. netkabel skal bruges så..

alm. netkabel mellem pcer og hub, og fra hub (uplink-port) til router
normalt et cross over..

/sj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-03-03 11:46

"Søren Jakobsen" skrev i en meddelelse
> alm. netkabel mellem pcer og hub, og fra hub (uplink-port) til
router
> normalt et cross over..

Ja - eller et lige-igennem i en alm port.......

Eneste forskel på en alm port og en uplink port er en ekstra
krydsning.

Så hvis det ikke virker i den ene port - så prøv den anden - det
er nemmere end at skifte kablet - men giver det samme resultat.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@jNOSPAMve.dk Web: http://www.jve.dk