Skærme
Fijala 3554
skærm flimrer
Fra : spades

Dato : 14-03-01 02:41

Hej,
Der er en ting jeg aldrig fik lært omkring comp. og det er nemlig
skærmindstillinger.
Jeg har en 17'' Hansol 710P og Diamond Viper 770 (32 MB, TNT2 m. D3 drivere)
grafikkort. Lige nu kører jeg med 1024 x 768 pixel og 32 bit farver.
Problemet er at skærmen "flimrer". Det er godt nok meget lidt men er til
gengæld meget iriterende.
Før havde jeg et STB grafikkort og billedet var meget godt ved denne
opløsning. Jeg har prøvet flere kombinationer men denne iriterende flimer
forsvinder ikke. På den anden side er alt fint hvis jeg f.eks. kører
"Hitman". Opdateringshastighed er sat til kortstandard (nu, når jeg piller
med brightness og contrast på skærmen kan jeg se at der står: 48,3 KHz
60 Hz NN)
Hvad kan man gøre? Jeg ved at skærmen er ok, og jeg "tror" at kortet er også
fint idet det kører fint med de "nye" spil. Det er vist nogle indstillinger
der skal ordnes men hvilke?

mvh Dejan

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 14-03-01 04:53

"spades" <spades@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
også
> fint idet det kører fint med de "nye" spil. Det er vist nogle

Grunden til at det flimrer er at din vertikale opdaterings hastighed er for
lav (de 60Hz), prøv at se om du ikke kan ændre det til en højere frekvens.

Dette gøres ved at højre klikke med musen (på desktoppen) vælge egenskaber
=> indstillinger => avanceret => kort => opdaterings hastighed.

Sæt hastigheden til så meget som muligt. (så burde det ikke flimre længere)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : spades

Dato : 14-03-01 20:12

"Nicolai Boilesen" <nicolai_boilesen@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> => indstillinger => avanceret => kort => opdaterings hastighed.
>
> Sæt hastigheden til så meget som muligt. (så burde det ikke flimre

Tak for dit svar, nemt og simpelt, og det værste er at det hjalp faktisk
Hvis jeg sætter opdatering til 100 hz, kan det så skade skærmen?

mvh Dejan

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 14-03-01 21:07

> længere)
>
> Tak for dit svar, nemt og simpelt, og det værste er at det hjalp faktisk

> Hvis jeg sætter opdatering til 100 hz, kan det så skade skærmen?

Genkender computeren selv din skærm? hvis ja så tager din monitor ikke
skade, men har du selv valgt en "tilfældig" skærm ja så kan du sagtens skade
monitoren.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Kole

Dato : 14-03-01 23:16

> længere)

Når du alligevel kun kører 1024x768, så sæt den til 85 Hz. Hvis billedet
forsvinder/skærmen siger sjovt, stil den til 75 Hz.
Alt over 85 Hz er overkill i 1024x768.

- Kole