TDC og trådløst netværk?
Fra : Uffe Junker\(Gedser\~

Dato : 10-03-03 17:38

TDC's Actiontec Access Point med tilhørende usbnetkort?
Kan det klare ca. 15 meter igennem 3 murstensvægge?
Erfaringer?

mvh.

Uffe Junker

Fra : Arne Keller

Dato : 10-03-03 22:11

On Mon, 10 Mar 2003 17:38:14 +0100, "Uffe Junker\(Gedser\)"
<uffe@direkte.org> wrote:

>TDC's Actiontec Access Point med tilhørende usbnetkort?
>Kan det klare ca. 15 meter igennem 3 murstensvægge?

Mit bedste gæt er NEJ.

>Erfaringer?

Den eneste måde at sikre sig er at lave en dækningsprøve.
Det er helt umuligt at forudsige dækningen selv med erfaring, selvom
det hjælper
Spørg dog TDC om de ikke vil låne dig et demokit hvis du betaler et
depositum, så kan du jo teste selv om det virker.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Nick

Dato : 11-03-03 08:04

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse
> Mit bedste gæt er NEJ.

Det vil jeg også mene. Det kan til nød gå med en enkelt mur, men ikke 3.

/Nick Keller

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-03-03 08:48

<uffe@direkte.org> wrote:

> TDC's Actiontec Access Point med tilhørende usbnetkort?
> Kan det klare ca. 15 meter igennem 3 murstensvægge?

Det er desværre ikke til at sige med sikkerhed uden at prøve. Det
virker fint for mig med flere vægge og etageadskildelser, men der
er en del, der oplever det modsatte. I min erfaring er der en ret
nøje sammenhæng mellem pris og kvalitet.

USB netkort er i øvrigt ofte betydeligt bedre end fx. PCMCIA.

-A

Fra : Jens U. K.

Dato : 11-03-03 14:20

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
[...]
> USB netkort er i øvrigt ofte betydeligt bedre end fx. PCMCIA.

Hvad så med de bærbare med et mini-pci-kort og hvor antennen er indbygget
i skærmen?
De burde da være rigtig gode med en sådan antenne.

/Jens Ulrik

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-03-03 00:22

On Tue, 11 Mar 2003 14:20:15 +0100, "Jens U. K."
<1jk2@3bsopatent4.dk> wrote:

> Hvad så med de bærbare med et mini-pci-kort og hvor antennen er
> indbygget i skærmen? De burde da være rigtig gode med en sådan
> antenne.

Jeg har ikke lavet nogen seriøs test af det. Men min bærbare (en
IBM med indbygget Cisco NIC) virker i hvert fald ret udmærket.
Jeg har kan dog ikke sige, jeg har bemærket bedre signal end med
mit PCMCIA-kort.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/