Problemer med netværk
Fra : monty

Dato : 09-03-03 22:17

Jeg har 2 computere som er forbundet til hinanden med en D-Link 704P. Begge
maskiner går på nettet via den og det fungere uden problemer. Problemet er
bare at ingen af maskinerne kan se hinanden.

Den ene maskine kører xp og den anden win98. Hvis jeg pinger dem får jeg en
timeout men hvis jeg pingere routeren på 192.168.0.1 er der bid. Begge
maskiner kan altså tale med routeren men de kan ikke komme videre end det.

Er der nogen som har et kvalificeret bud på hvad der kan være galt? Under xp
kan jeg ingen steder højreklikke og få delt et drev. Det kan jeg tilgengæld
under win98 men stadig kan de ikke se hinanden

Dennis

Fra : jens

Dato : 10-03-03 00:09

"monty" <monty@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tilgengæld
> under win98 men stadig kan de ikke se hinanden

Hvilke IPèr har de ?

mvh jens

Fra : monty

Dato : 10-03-03 12:20

"> >
> Hvilke IPèr har de ?

Den ene har 192.168.0.138 Den anden 192.168.0.140

Dennis

Fra : Dennis Davidsen

Dato : 10-03-03 00:54

i windows XP er der indbygget firewall, undersøg at den ikke er slået til,
er den det skal du læse lidt om hvordan du konfigurerer den, eller slå den
fra igen.

Du finder firewall under egenskaber på netværkskortet og fanebladet længst
ude til højre.

Det med at du ikke kan vælge deling skyldes at microsoft fil og printdeling
ikke er installeret, eller er slået fra, det finder du på 1. faneblad under
egenskaber for netværkskortet.

Denne tjeneste skal være installeret for at du kan dele mapper eller
printere.

Fra : Kingomand

Dato : 10-03-03 11:47

Du skal lige være siker på at ipx/spx protokolen er installeret på begge
pc'er.
Hvis du stadig har problemer, så prøv at aktivere gæste kontoen på XP'en.
Det løser nok problemet.

Fra : monty

Dato : 10-03-03 12:22

"Kingomand" <nnifdk@bluemail.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal lige være siker på at ipx/spx protokolen er installeret på begge
> pc'er.

Hvor kan jeg se om de er installeret?

Dennis

Fra : ..::jmj::..

Dato : 10-03-03 14:16

> [...]
> pc'er.
> Hvis du stadig har problemer, så prøv at aktivere gæste kontoen på XP'en.

Øhhh, hvad skal han med ipx/spx protokollerne?
Han kan da snildt nøjes med et IP-net

...::jmj::..

Fra : jens

Dato : 11-03-03 07:22

> [...]
> pc'er.
> Hvis du stadig har problemer, så prøv at aktivere gæste kontoen på XP'en.

Manden har en router, så behøver man ikke køre med trailer altid for uden
ved.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-03-03 08:44

On Tue, 11 Mar 2003 07:21:55 +0100, "jens" <mkg2@jellingnet.dk>
wrote:

> Manden har en router, så behøver man ikke køre med trailer altid for uden
> ved.

Er ovenstående dansk? Jeg fattede det ikke.

-A

Fra : Nick

Dato : 11-03-03 08:49

> Er ovenstående dansk? Jeg fattede det ikke.

Scottie, beam me up.

Fra : jens

Dato : 12-03-03 11:14

"Nick" <news@SLETMIGskuden.dk> skrev i en meddelelse
> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
> uden
>
> Scottie, beam me up.

Njae man var vist lidt søvnig, men der behøves kun en protokol til at lave
et net.
Så er der vel ingen grund til at slæbe rundt på ipx og alt muligt andet
skrammel....... eller ?

mvh Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-03-03 09:06

On Wed, 12 Mar 2003 11:13:44 +0100, "jens" <mkg2@jellingnet.dk>
wrote:

> Njae man var vist lidt søvnig, men der behøves kun en protokol til at lave
> et net. Så er der vel ingen grund til at slæbe rundt på ipx og alt muligt
> andet skrammel....... eller ?

Nej, jeg er enig.

-A

Fra : monty

Dato : 10-03-03 12:19

> i windows XP er der indbygget firewall, undersøg at den ikke er slået til,
> er den det skal du læse lidt om hvordan du konfigurerer den, eller slå den
> fra igen.

Den er slået fra

> [...]
printdeling
> ikke er installeret, eller er slået fra, det finder du på 1. faneblad

Det er slået til på begge maskiner

Dennis

Fra : monty

Dato : 10-03-03 16:31

Jeg har nu aktiveret gæstekontoen og kan nu se maskinen med xp på den der
har 98 men jeg kan ikke komme ind på den. Omvendt kan jeg ikke finde den
maskine med win98 på den hvor der er installeret xp

Dennis

Fra : jens

Dato : 11-03-03 07:21

> Jeg har nu aktiveret gæstekontoen og kan nu se maskinen med xp på den der
> har 98 men jeg kan ikke komme ind på den. Omvendt kan jeg ikke finde den
> maskine med win98 på den hvor der er installeret xp

Der skal være delt mindst en mappe for at windows mener man skal vise sig på
et net.
I xp kan du oprette et "hjemme eller mindre kontor netværk"
Gæste kontoen skal være aktiveret, eller der skal på begge maskiner være
samme bruger og pssword

I xp`s stifinder kan der under "funktioner"-"mappaindstillinger"-"vis"
skiftes til avanceret fildeling som efter min mening er lidt nemmere at
bruge.(fjern "v" i øverste firkant)

mvh Jens

Fra : jens

Dato : 11-03-03 07:23

> [...]
> har 98 men jeg kan ikke komme ind på den. Omvendt kan jeg ikke finde den
> maskine med win98 på den hvor der er installeret xp

Win 98 maskinen skal stå til "share mode" og fil og printerdeling skal være
aktiveret...........

mvh Jens

Fra : Monty

Dato : 11-03-03 22:59

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> "monty" <monty@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Win 98 maskinen skal stå til "share mode" og fil og printerdeling skal
være
> aktiveret...........

Hvor i win98 finder man "share mode"? Fil og printerdeling er aktiveret.

Dennis

Fra : jens

Dato : 12-03-03 11:15

> "jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> der

> være
>

> Hvor i win98 finder man "share mode"? Fil og printerdeling er aktiveret.

Samme sted, bare sidste fabe øverst....

mvh Jens