Orange lys på netkortet
Fra : Anders Petersen

Dato : 09-03-03 15:06

Den ene af de to computere sluttet til min Linksys switch har pludselig
ikke adgang til netværket, og dermed internettet - hvilket er skidt.

Den grønne lampe lyser, men den orange lyser også - hvad betyder det? Jeg
har prøvet at skifte kabel, skifte til et andet stik i switchen - men uden
held. Netkotet i den pågældende maskine fungerer iflg. enhåndshåndtering
ok.

What to do?

På forhånd tak.

/Anders

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 09-03-03 17:09

Anders Petersen wrote:
> Den ene af de to computere sluttet til min Linksys switch har pludselig
> ikke adgang til netværket, og dermed internettet - hvilket er skidt.
>
> Den grønne lampe lyser, men den orange lyser også - hvad betyder det? Jeg

Hvad siger manualen til det spørgsmål?
Man kan ikke generalisere og sige at orange lys betyder lige præcist X
eller Y.

> [...]
> held. Netkotet i den pågældende maskine fungerer iflg. enhåndshåndtering

Har du prøvet et andet netkort? Og/eller har du prøvet det pågældende
kort i en anden maskine?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Anders Petersen

Dato : 10-03-03 03:10

> Hvad siger manualen til det spørgsmål?
> Man kan ikke generalisere og sige at orange lys betyder lige præcist X
> eller Y.

I know, mente nu ellers, at der var rimelig enighed om, at den grønne
betyder 'hul igennem', så den manglende manual taget i betragtning, så...
:)

> Har du prøvet et andet netkort? Og/eller har du prøvet det pågældende
> kort i en anden maskine?

Desværre, nej - det var jo søndag, men der er nok ikke andet for.

Tak for hjælpen.

/Anders