Forbyde klienter adgang til nettet.
Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 08-03-03 18:14

Hej NG
Jeg tænkte på hvordan jeg kan tillade et par enkelte klienter på netværket
adgang til internettet og forbyde det for alle andre? Jeg har internet
(ADSL) via Cybercity og kører igennem en Zyxel 650R

ideen er at kun 10.0.0.1(routeren) og 10.0.0.2 og 10.0.0.3 har
internetadgang, og alle andre ipadresser får spærret deres.

Hvordan gør jeg det. Kunne godt tænke mig en udførlig forklaring da jeg ikke
er meget inde i opsætning af filtre.

mvh. Henrik

Fra : Calle.

Dato : 08-03-03 23:53

Henrik Hejbøl Jensen wrote:
> [...]
>
> Hvordan gør jeg det. Kunne godt tænke mig en udførlig forklaring da
> jeg ikke er meget inde i opsætning af filtre.

nu kender jeg ikke lige din router, men lukker du for port 80 til pcerne er
der lukket for internet
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 09-03-03 11:38

"Calle." <Calle@jyde.danmark> wrote in message

> nu kender jeg ikke lige din router, men lukker du for port 80 til pcerne
er
> der lukket for internet

Ja, men det er jo ikke alle PC'erne der skal lukkes for...

\Henrik

Fra : Calle.

Dato : 09-03-03 14:50

Henrik Hejbøl Jensen wrote:
> Ja, men det er jo ikke alle PC'erne der skal lukkes for...

nej, men i opsætningen skal han sætte de IP det drejer sig om
--
Automatik Mekaniker
Calle