Forhelved...
Fra : Anders Juul Hansen

Dato : 07-03-03 09:17

Hej Alle sammen

Jeg har en computer der ikke vil som jeg vil...

Jeg har Adsl (256/128) og er på mange timer om dagen. Men på det
sidste er der kommet "støj" på linjen. Det skal forstås på den måde af
når jeg ikke laver noget på nettet, så viser DU meter at der voldsomt
aktivet på min linje. Nogle gange optager den hele linjen! Derfor kan
jeg mærke at min Internet er blevet langsomt.

Hvad kan jeg gøre...?
Hvordan er problemet opstået...?
Er det egentlig muligt at komme i kontakt med min modem...?

På forhånd Tak

Anders Juul Hansen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 07-03-03 09:33

Anders Juul Hansen wrote:
> [...]
> aktivet på min linje. Nogle gange optager den hele linjen! Derfor kan
> jeg mærke at min Internet er blevet langsomt.

En pakkesnuser vil være smart til at fortælle,
hvad det er for noget trafik der kommer.

> Hvad kan jeg gøre...?
> Hvordan er problemet opstået...?
> Er det egentlig muligt at komme i kontakt med min modem...?

Hvad mener du med "kontakt med mit modem"?

Du får nok mere hjælp, hvis du kom til at afsløre hvilken
type ADSL du har, og hvilket operativsystem din maskine kører.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Anders Juul Hansen

Dato : 07-03-03 19:24

Mogens Kjaer <mk@crc.dk> skrev:

>Du får nok mere hjælp, hvis du kom
>til at afsløre hvilken
>type ADSL du har.

Jeg har TDC adsl....256/128

>og hvilketoperativsystem din maskine kører.

Jeg kører win 2000 pro

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-03-03 09:50

"Anders Juul Hansen" <anders_juul@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej Alle sammen

Dav

> Jeg har en computer der ikke vil som jeg vil...

Derfor behøver du jo ikke lave en sådan overskrift!

> Hvad kan jeg gøre...?
> Hvordan er problemet opstået...?

Stoppe, slette afinstallere diverse fildelingsprogrammer... såsom Kazaa,
edonkey, overnet, Winmx og ellers hvad der er af sådan noget...

Det er helt sikkert sådan noget lort der ligger og bruger traffik....

> Er det egentlig muligt at komme i kontakt med min modem...?

Tjaa, det kommer jo an på hvilket adsl abonnement du har!

Men da jeg kan se det er noget TDC noget.. Så er dit modem jo bare en
ADSL<->ethernet bridge.. Der er ingen routingsfunktioner eller noget.. Så
der kan du nok ikke pille ved noget...

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-03-03 20:27

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
> edonkey, overnet, Winmx og ellers hvad der er af sådan noget...
>
> Det er helt sikkert sådan noget lort der ligger og bruger traffik....

Der er da ingen grund til at slette det - det skal blot kun aktiveres,
når man ønsker at bruge det.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Anders Juul Hansen

Dato : 07-03-03 21:52

Hej igen allesammen.

Jeg kom til at tænke på om det er muligt at se hvilke forbindelser
der er ind og ud af computeren...? Altså se hvem der henter og
sender fra min computer...?

Kunne løsningen være at opsætte en Firewall...?

Tak igen

Anders Juul Hansen