Q: Netværk-dele printer
Fra : Agerskov

Dato : 07-03-03 00:58

Hej.
Undskyld, hvis jeg spørger om noget, der er givet svar på - jeg kan bare
ikke lige finde noget, jeg kan bruge/forstå - har ikke meget kendskab til
netværk.
Har stationær PC Win 98 SE forbundet til Unex router med kabel og bærbar Win
me forbundet til samme router trådløst via Access Point. Der er dynamisk IP
på begge PC'ere og det kører fint med deling af ADSL forbindelse ( dog først
efter en ombytning af defekt DLink 804 router ).
Q: Kan jeg, med det udstyr jeg har, få forbindelse fra den bærbare til og
udskrive på den printer, der er koblet på den stationære PC via alm. port,
og kan jeg evt. fra samme bærbare få adgang til nogle filer på den
stationære?
Det skal vist helst være uden at ændre ved den automatiske IP tildeling, da
jeg forstår det sådan, at routeren selv skal tildele IP til maskinerne ved
hver opstart.
Er det muligt at få en lille vejledning til en evt. opsætning - eller evt.
et godt link?
Mvh. Ole

Fra : Troels Jensen

Dato : 07-03-03 20:47

> Er det muligt at få en lille vejledning til en evt. opsætning - eller evt.
> et godt link?

Prøv at kigge lidt på tidligere indlæg i gruppen og supplér med

1) http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=start og

2) http://www.s-p.dk/

Kodeordene hedder "deling af filer og printere"

m.v.h.
Troels

Fra : Agerskov

Dato : 12-03-03 21:44

Tak for hjælpen - nævnte links gav en god forklaring omkring TCP/IP og
NetBEUI og ny NetBEUI protokol på begge maskiner fik det hele til at køre.
Mvh. Ole