Netværk mellem win 98 og xp giver probleme~
Fra : Hans Chr. Thorstense~

Dato : 06-03-03 20:14

Jeg har en stationær med win 98 og en bærbar med xp.
De er tildelt IP adresser 192.0.2.1 og 192.0.2.2. Jeg kan pinge fra 2
til 1, men ikke fra 1 til 2.
Er der nogle gode ideer til løsninger?

Hilsen hans

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-03-03 22:08

On 6 Mar 2003 11:14:12 -0800, hans.thorstensen@guldfaxevej21.dk
(Hans Chr. Thorstensen) wrote:

> Jeg har en stationær med win 98 og en bærbar med xp.
> De er tildelt IP adresser 192.0.2.1 og 192.0.2.2. Jeg kan pinge fra 2
> til 1, men ikke fra 1 til 2.
> Er der nogle gode ideer til løsninger?

Slå firewall'en fra på XP-maskinen.

Og skift så i øvrigt IP-adresser til noget, der ikke er
reserveret. Adresser til brug på private netværk er fx.
192.168.2.x (isf. 192.0.2.x).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/