Problemer med 2000 Server og XP klienter
Fra : No One

Dato : 06-03-03 15:36

Et mærkeligt problem

Jeg har en 2000 Server der er DHCP server.
Mine XP klienter er år og dage om at logge på. Når jeg fra mine XP klienter
pinger serveren kommer den med en IP adresse jeg aldrig har hørt om før. Men
når jeg pinger fra Win98 klienter så kommer den fint igennem. Jeg har prøvet
at oprette host filer på XP klienterne men det hjælper heller ikke.

Nogen gode ideer?

Fra : Henrik Walther

Dato : 06-03-03 17:29

On Thu, 6 Mar 2003 15:36:04 +0100, "No One" <noone@nowhere> wrote:

> [...]
>når jeg pinger fra Win98 klienter så kommer den fint igennem. Jeg har prøvet
>at oprette host filer på XP klienterne men det hjælper heller ikke.

Prøv og lav en ping -a IP, er hostnavn genkendeligt ?

Det lyder som om du har et DNS problem, er dine XP klienter
konfigureret op imod en DNS server i dit Active Directory ?

--
Henrik Walther
www.winjunkie.net

Fra : No One

Dato : 07-03-03 11:19

Jeg er ikke ligemed på hvordan jeg finder ud af det?

Fra : No One

Dato : 07-03-03 12:21

Det er desværre min router der laver den ballade - men det ved jeg så til
gengæld heller ikke hvordan jeg løser - Det er en TDC Linksys Router og ja
DHCP er selvfølgelig disablet.

- takker