SSH tunnel og VNC
Fra : Thomas

Dato : 05-03-03 16:43

Hej NG

Min uddanelsesintution er gået bort fra x-forwarding og over til noget der
hedder VNC. Mit spørgsmål lyder på hvordan man sætter en SSH tunnel op. Jeg
bruger Putty til SSH og kan se der et faneblad, der hedder tunnels, men jeg
ved ikke helt hvad jeg skal skrive.

Den guide jeg har forsøgt at bruge ligger på:
http://www.fys.ku.dk/edb/vnc

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-03-03 22:41

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> hedder tunnels, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive.
>
> Den guide jeg har forsøgt at bruge ligger på:

Måske er denne til hjælp?
http://www.realvnc.com/pipermail/vnc-list/1999-July/007822.html

--
Bjarke Andersen

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-03-03 22:53

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> wrote:

>Mit spørgsmål lyder på hvordan man sætter en SSH tunnel op. Jeg
>bruger Putty til SSH og kan se der et faneblad, der hedder tunnels, men jeg
>ved ikke helt hvad jeg skal skrive.

Fra hukommelsen:
Du skal ned i de nederste felter under fanen. Hvis du udfylder
dem saaledes og trykker Add:
Source: 4000
Destination: 127.0.0.1:5801
Prik i Local

....vil en forbindelse til port 4000 paa din hjemmemaskine blive
forwardet til port 5801 paa SSH-serveren. Hvis VNC-serveren ikke
koerer paa samme maskine som SSH-serveren, skal du udskifte
127.0.0.1 med VNC-serverens ip-adresse i skolens lokale net.

Jeg har valgt port 4000 i eksemplet for at man kan se forskel paa
den fjerne og den lokale port. I virkeligheden vil du vaere
bedste hjulpet med port 5801 i begge ender. (5801 er portnummeret
for display 1, som jeg formoder, at VNC-serveren koerer paa). Saa
kan du med VNC bare forbinde dig til localhost:1, naar
SSH-forbindelsen er oppe at koere.

--
Allan Olesen, Lunderskov.