Webspeed, Router, MSN mv.
Fra : Martin Holländer

Dato : 03-03-03 23:04

Hej Gruppe!

Skal til at lave et netværk med deling af internetforbindelse (TDC
webspeed). Til at starte med kun 2 pc'ere tilsluttet, hvorfor den "nemme"
løsning hedder 2 dyn. ip adresser gennem hub.

Nu eksisterer muligheden dog for, at der senere kan komme flere pc'ere på
netværket og derfor er router-løsningen mere spiselig.

Til det har jeg følgende spørgsmål her i den indledende fase:

Kan alle pc'ere (og ikke kun server) benytte MSN, online spil mv. fuldt ud
på internettet?

Jeg har læst meget (her i gruppen) om Upnp, NAT mv., men nåede desværre ikke
frem til noget endegyldigt svar. Påtænker at anskaffe D-link DI-614+.
Pc'erne kører med hhv. WinXP og Win98.

Håber I kan hjælpe. Behøver ikke nødvendigvis det "tekniske" svar lige nu,
blot et "ja" eller "nej", hvis muligt

Venlig hilsen

Martin Holländer

Fra : Søren Blom

Dato : 03-03-03 23:27

"Martin Holländer" <martin.hollaender@get2net.dk> skrev
> [...]
> netværket og derfor er router-løsningen mere spiselig.
> Kan alle pc'ere (og ikke kun server) benytte MSN, online spil mv. fuldt ud

Nu kender jeg ikke lige den router du omtaler. Vi har en Zyxel Prestige 306
på vores Webspeed forbindelse. Der er ingen problemer med at udveksle filer
osv. med ICQ, MSN, Yahoo Messenger og hvad de ellers hedder, det bliver
benyttet fuldt ud her i huset, hvilket vil sige 3 maskine der er fast koblet
på, plus et par stykker mere far tid til anden.
Onlinespil har vi ikke den store erfaring i, men det skal undre mig, hvis
det ikke fungere. Møder man problemer med et Zyxel produkt, så har de en
suveræn telefon support.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : cws

Dato : 04-03-03 14:12

Jeg tror ikke der findes en ny router idag, der ikke understøtter NAT,
hvilket muliggøre tilslutning af mange maskiner til den een offentlig
IP-adresse.

/cws

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-03-03 16:12

"cws" <mbkfz@bluemail.dk> crashed Echelon writing

> Jeg tror ikke der findes en ny router idag, der ikke understøtter NAT,
> hvilket muliggøre tilslutning af mange maskiner til den een offentlig
> IP-adresse.

Yeap, add det er mere hvordan programmerne har det med NAT.

--
Bjarke Andersen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 15-03-03 23:50

> Skal til at lave et netværk med deling af internetforbindelse (TDC
> webspeed). Til at starte med kun 2 pc'ere tilsluttet, hvorfor den "nemme"
> løsning hedder 2 dyn. ip adresser gennem hub.

Vælg en router løsning, da du med 2 dyn ip add får delt din hastighed i 2
det vil sige hvis du har en 1 mbit får du kun 512 på hver maskine også selv
om du ikke bruger den ene har selv lige afbestilt min dyn ip af samme
grund og købt en router til under 500,- og det køre