Forbinde 2 netværk
Fra : Peter

Dato : 03-03-03 22:58

Hej

Jeg skal forbinde 2 faste netværk, der er i begge netværk brugt switche samt
ip adresserne ligger inden for samme ip-range (192.168.0.1-255) ingen af
maskinerne har samme ip.

Afstand mellem de 2 netværk er ca. 1,5 km.

Jeg havde forstillet mig noget i retning af:
switch-access point-ekstern antenne----------ekstern
antenne-accesspoint-switch

Jeg ved ikke om dette er sådan det skal gøres, jeg vil gerne have nogle råd
om hvordan det skal gøres og hvilket udstyr der skal bruges.

MVH

Peter

Fra : Allan

Dato : 04-03-03 00:42

"Peter" <ozzi@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskinerne har samme ip.
>
> Afstand mellem de 2 netværk er ca. 1,5 km.
>
> Jeg havde forstillet mig noget i retning af:

Ja sådan forbinder du det.

> Jeg ved ikke om dette er sådan det skal gøres, jeg vil gerne have nogle
råd
> om hvordan det skal gøres og hvilket udstyr der skal bruges.

Se her
http://www.danbit.dk/produkter/2209.phtml

Men husk træerne vokser ikke ind i himlen, du skal ikke regne med de
afstande der er opgivet.

På denne side http://www.ecommwireless.com/calculations.html (øverste link)
kan man beregne om antennerne opfylder kravene.

Fra : Nick

Dato : 04-03-03 08:12

"Allan" <ak@el-huset.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.danbit.dk/produkter/2209.phtml
> Men husk træerne vokser ikke ind i himlen, du skal ikke regne med de

Nå, de er nu ellers relativt realistiske.

Den korrekte måde at gøre det på, er at bruge en trådløs Bridge. Du kan i
princippet godt klare det med 2 AP'er med Bridging funktion, men det er
http://www.danbit.dk/produkter/2125.phtml (nederst) der er det rigtige at
vælge.

Antennerne ser du her http://www.danbit.dk/produkter/2127.phtml

Se iøvrigt diverse informationer på www.rlan.dk