Skærme
Fijala 3554
Sony-3.generations FD-Tron-dotp.-0.08
Fra : Apollon

Dato : 14-03-01 00:13

Løse rygter, vil vide at Sony er ved at have "blueprints" klar for 3.
generations FD-Trinitron skærme - billedrøret skulle angiveligt udvikles så
gitterstørrelsen vil antage en ultra fin værdi på BARE 0.08 mm. Samtidig med
dette skulle en helt nyudviklet elektronkanon/afbøjningsspoler være i
støbeskeen... Jeg kan dog ikke bekræfte rygtesmedenes påstande, som jeg fik
på en hardwarekanal på et IRC netværk - seriøs chat..Men det kan dog
alligevel være tankevækkende ...0.08 mm???

2. generations FD-Trinitron er udviklet og kommer med en dotpitch på 0.15
mm, men elektronkanonen skulle kun være opgraderet en smule

Fremtidens Tron-skærme fra Sony må i den grad kunne fokusere ultraskarpt...

Fra : Dr. Ralph

Dato : 14-03-01 02:21

> [...]
>mm, men elektronkanonen skulle kun være opgraderet en smule
>
>Fremtidens Tron-skærme fra Sony må i den grad kunne fokusere ultraskarpt...

Dårlig nok har jeg sunket klumpen over dit indlæg om DP på 0,15 før du
skaber en ny klam klump i mit svælg....0,08 - DET ER FOR SINDSSYGT !

TFT skærme skal virkelig nosse sig sammen, hvis de skal have fat i det
grafiske marked.
Som tingene er nu, så er TFT kun anvendeligt til 3 ting:
1. Receptioner, butikker og skranker, hvor plads og design er det
vigtigste
2. Bærbare PC'er, hvor vægt og plads er det vigtigste
3. Stuevenlige miljøer - altså familer/hjem, hvor PC'en fortrinvis
skal anvendes til ikke-spil og ikk-grafisk orienterede opgaver.

Har ellers hørt rygter om, at TFT teknologien snart har udvilet sig så
meget, at man indenfor det næste års tid vil kunne producere
TFT-skærme, der gengiver farver med MEGET større præcison end det er
tilfældet nu. Yderligere knokler de også med opdateringsfrekvenserne,
som skal meget op, hvis 3D spil skal kunne afvikles tilfredsstillende
på dem.

Men hvis Sony allerede nu har CRT skærm produkter klar med dotpitch på
0,08 - ja så skal TFT-teknologien ikke bare fremskynde udviklingen,
de skal spurte samtidig med, at de nedsætter prisen 1/3.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@remove.mail.com
Please remove "remove." before mailing me.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 14-03-01 13:48

"Dr. Ralph" wrote:

> [...]
> 3. Stuevenlige miljøer - altså familer/hjem, hvor PC'en fortrinvis
> skal anvendes til ikke-spil og ikk-grafisk orienterede opgaver.

4 ting! TFT er bedre til billedredigering m.v.

Se her http://www.aim-dtp.net/aim/technology/crt_quality/index.htm for en
beskrivelse af noget som kun er et problem på CRT skærme. Jeg vil dog ikke
udelukke at en 0,15 eller 0,08 dp vil løse det problem.

Mvh

Bruno aka. Manden som er skør nok til at bestille en F520 uden at havde set en
eller blot læst en anmeldelse.

PS. Hvis ordrebekræftelsen holder så står den på mit skrivebord i morgen!

Fra : Dr. Ralph

Dato : 15-03-01 01:50

> [...]
>beskrivelse af noget som kun er et problem på CRT skærme. Jeg vil dog ikke
>udelukke at en 0,15 eller 0,08 dp vil løse det problem.

Det skulle jeg mene, at dotpitch på 0,15 ville gøre - og 0,08 uden
tvivl !

>Bruno aka. Manden som er skør nok til at bestille en F520 uden at havde set en
>eller blot læst en anmeldelse.

Selvom det er lige lovligt dristigt gjort, går jeg udfra, at du har
fulgt mine og andres bemærkninger her i gruppen - så helt på bar bund
var du ikke, da du købte, vel ??
Men får du et fejlfrit eksemplar, så er der kun én ting at sige:
Du vil aldrig fortryde !

>PS. Hvis ordrebekræftelsen holder så står den på mit skrivebord i morgen!

Vil du ikke LIGE SÅ SNART den er tændt og klar til brug på dit
skrivebord give mig (og andre hér) en GRUNDIG anmeldelse af F520 ??

1. Hvordan ser kabinettet ud - er det sølvgråt over det hele ??
2. Hvordan er billedet, er der geometrifejl, moiré, gjosting ??
3. Hvordan er focus ??

Kan ikke vente med en anmeldelse fra dig !!!!!!!!!!

Andre nysgerrige kan se F520 hér:
http://www.proconsult.dk/katalog/tilb/til-mon/mon-so/mongdmf520_stor.html

Den ligner FW900 en hel del, ikke ?

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-03-01 12:44

"Dr. Ralph" wrote:

> Selvom det er lige lovligt dristigt gjort, går jeg udfra, at du har
> fulgt mine og andres bemærkninger her i gruppen - så helt på bar bund
> var du ikke, da du købte, vel ??

Nej da og samtidig har jeg kun gode erfaringer med SONY's skærme. (Faktisk var jeg
på vej til at købe en F500-model)

> Men får du et fejlfrit eksemplar, så er der kun én ting at sige:
> Du vil aldrig fortryde !

Jeg krydser fingre.

> Kan ikke vente med en anmeldelse fra dig !!!!!!!!!!

Så gerne, men desværre er leveringen blevet udskudt til i morgen dvs. fredag.

Mvh

Bruno

Fra : Bamsen

Dato : 15-03-01 12:57

On Wed, 14 Mar 2001 13:48:27 +0100, iddqd@worldonline.dk wrote:

>Bruno aka. Manden som er skør nok til at bestille en F520 uden at havde set en
>eller blot læst en anmeldelse.
>PS. Hvis ordrebekræftelsen holder så står den på mit skrivebord i morgen!

Hej Bruno.
Hvor er det de kan levere den så tidligt?
Multimediaworld siger at de tidligst kan have den på lager i starten
af April.

Hilsen Bjørn

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-03-01 13:33

Bamsen wrote:

> Hej Bruno.
> Hvor er det de kan levere den så tidligt?
> Multimediaworld siger at de tidligst kan have den på lager i starten
> af April.

Jeg har netop ringet til dem for at checke og nu siger de 4 april til mig selvom
jeg har en ordrebekræftelse som hedder 16 marts!

ØV, den dato jeg først har fået er sikkert bare et standardsvar de giver og ikke
noget som hænger sammen med den faktiske leveringssituation.

Mvh

Bruno aka. Manden som skal nøjes med en 17' skærm i endnu 3 uger