ADSL og egne domæner - problemer indefra
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 02-03-03 23:01

Hej!

Jeg har en ADSL forbindelse og et par domæner som jeg hoster på en server.
Til ADSL forbindelsen hører en router. Denne er tildelt min externe IP
adresse, som jo er meget normalt.

Når jeg sidder på min lokale maskine og vil tilgå mine egne domæner,
resolver DNS'en dem til min externe IP. Problemet er bare, at jeg af
uransagelige årsager ikke kan tilgå den externe IP indefra...?

Er dette normalt og hvordan sætter man sit netværk op, således at dette ikke
er et problem?

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 02-03-03 23:11

Thomas Rokamp wrote:
> [...]
> uransagelige årsager ikke kan tilgå den externe IP indefra...?
>
> Er dette normalt og hvordan sætter man sit netværk op, således at dette ikke

Du har sandsynligvis en router, der ikke kan lave NAT-loopback. Det ses
desværre ret tit at det er "sparet" væk.

Du kan enten bruge en proxy "ude i byen" eller så kan du putte de
pågældende hostnavne i din lokale hosts-fil med den interne IP-adresse.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>