Er der uPnP på Topcom BR204
Fra : Palle Wind

Dato : 02-03-03 22:35

Kan en fra gruppen sige mig om der er uPnP i routeren.

Jeg har lige købt routeren i Bilka i går. Kr. 499,-
Den er vist på tilbud fra mandag til kr. 489,-
Nå, men lige meget med det.
Mit problem er, at jeg ikke kan føre stemme samtale via MSN Messenger
efter opsætning af routeren og jeg ved ikke, hvordan jeg får det til
at virke.
Jeg har et par steder i gruppen set, at både pc'en og routeren skal
understøtte uPnP.
Jeg kan ikke finde noget i beskrivelsen eller på Topcoms hjemmeside,
der bekræfter, at den understøtter uPnP. Så det gør den sikkert ikke.
Bortset fra det kører den fint, men jeg ville jo gerne kunne snakke
billigt via nettet.
Glemte jeg at nævne, at jeg kører WinXP.
Håber en behjertet sjæl vil hjælpe.

www.topcom.net

Hilsen

Palle Wind
Den der går i andres fodspor,
kommer aldrig foran.

Fra : jens

Dato : 03-03-03 22:13

"Palle Wind" <pallewind{fjernmig}@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bortset fra det kører den fint, men jeg ville jo gerne kunne snakke
> billigt via nettet.
> Glemte jeg at nævne, at jeg kører WinXP.

Der er Upnp i en Topcom router.............

mvh Jens

Fra : Søren \( 9800 \)

Dato : 04-05-03 21:45

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Palle Wind" <pallewind{fjernmig}@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Der er Upnp i en Topcom router.............

du går ind i routerens opsætning Advanced
Settings så ude til højer er der en knap der hedder administrator settings
tryk på den , så næsten i bunden af den side der kommer frem er der et sted
hvor du kan sætte et flue ben i Enabel Upnp Function , husk så at trykke på
submit ( der er en knap lige over det sted hvor der står submit i bunden ,
hos mig kan man næsten ikke finde den ) .
Hvis du køre Win xp skal du også slå firewalen fra.

Søren

Fra : John Doe

Dato : 04-05-03 23:20

Hej Søren,

> [...]

> submit ( der er en knap lige over det sted hvor der står submit i bunden ,
> hos mig kan man næsten ikke finde den ) .

Denne funktion findes øjensynligt IKKE på 204´eren ...
Der er godt et punkt der hedder "Administration" men under dette punkt er
der *INGEN* UPnP (hverken firmware D4.74 eller E4.74) ....
Da du har en 104 så er det måske een af de forskelle der er på de 2
modeller.
Hvis man tjekker TopCom´s hjemmeside, tyder det på at 104 er udgået og
erstattet af 204.
Derfor er det mærkeligt at 204 ikke kan få UPnP ....

mvh

Ken

Fra : jens

Dato : 08-05-03 22:41

"John Doe" <jdoe@unknown.com> skrev i en meddelelse
> Hej Søren,

Brug en anden skærmopløsning. (1280*en masse)

> [...]
> erstattet af 204.
> Derfor er det mærkeligt at 204 ikke kan få UPnP ....

Eneste forskel på 104 og 204 er processoren og boxen efter specs på dem.
(204 har en 75mhz og 104 en 50 mhz så vidt jeg husker)

Men Upnp skal instaleres i XP manuelt, er det gjort ?

Min fandt selv ud af det da Upnp blev installet i xp.
Hvor det præcis er det gøres husker jeg ikke helt, men tilføj windoze
komponenter og ind under IIS et sted mener jeg det var.

mvh Jens

Fra : John Doe

Dato : 09-05-03 08:29

Hej Jens,

nixen - jeg kontaktede TopCom DK og de kunne heller ikke finde
UPnP-indstillingen i 204´eren ....
UPnP *er* installeret i XP og servicen er starten ..... - og så skulle
routeren jo melde sig i XP ....
Men i øvrigt: hvordan tjekker man at XP UPnP er aktivt/installeret korrekt?

mvh

Fra : jens

Dato : 09-05-03 11:04

> [...]
> routeren jo melde sig i XP ....
> Men i øvrigt: hvordan tjekker man at XP UPnP er aktivt/installeret

Kik i loggen for system, den burde kunne vise upnp hvis der er fejl.
Ellers tilslut en router du ved har upnp og se hvad der sker.

mvh Jens