Begyndernetværk problem
Fra : Jakob Johannessen

Dato : 02-03-03 12:40

Jeg prøver på at lave et netværk mellem min bærbare og min stationære, men
begge computere siger at jeg skal tilslutte netværkskablerne eller
netværkshardwaren, men jeg har gjort begge dele, og når jeg tjekker i
Enhedshåndtering står der også at begge kort fungere fint. Jeg kører WinXP
på begge computere og i den stationære har jeg et VIA PCI 10/100Mb Fast
Ethernet Adapter og i den bærbare har jeg står der i Enhedshåndteringen at
der er to kort, men de fungere alle fint, der er et 1394-netværkskort og et
SiS 900 PCI Fast Ethernet-kort.

Er der nogle som har et forslag til hvad jeg skal ændre?

På forhånd tak!

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 02-03-03 12:52

"Jakob Johannessen" <whisky@*FJERN*post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> SiS 900 PCI Fast Ethernet-kort.
>
> Er der nogle som har et forslag til hvad jeg skal ændre?

Er det et krydset kabel du bruger ?
Kører du direkte fra netkort til netkort eller bruger du hub/switch ?

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 02-03-03 12:57

"Frank Lyngaae" <Postmaster@lyngaae.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> et

> Er det et krydset kabel du bruger ?
> Kører du direkte fra netkort til netkort eller bruger du hub/switch ?

Prøv evt. denne side :

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/

det kan være du har løsningen her

--
Venlig Hilsen

Frank Lyngaae
frank@lyngaae.com

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 02-03-03 18:19

> Er det et krydset kabel du bruger ?
øhh det ved jeg ikke

> Kører du direkte fra netkort til netkort eller bruger du hub/switch ?
Jeg kører direkte fra netkort til netkort

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 02-03-03 18:25

> Er det et krydset kabel du bruger ?
Det er ikke et krydset kabel, hvis det er i den forstand at ledningerne
bytter pladsering i den anden ende i forhold til den første *S*

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 02-03-03 19:41

> Det er ikke et krydset kabel, hvis det er i den forstand at ledningerne
> bytter pladsering i den anden ende i forhold til den første *S*

Når du kører direkte fra netkort til netkort skal der anvendes krydset
kabel. Det er der du har problemet.

Prøv se denne side , den beskriver det godt :
http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php#lige_kryds

--
Venlig Hilsen

Frank Lyngaae
frank@lyngaae.com

Fra : Jakob Johannessen

Dato : 03-03-03 22:31

> Når du kører direkte fra netkort til netkort skal der anvendes krydset
> kabel. Det er der du har problemet.

Det var nemlig lige det der var problemet, tak for hjælpen