Kombineret Wireless Accesspoint og router ~
Fra : elvis \(at sunsite\)

Dato : 01-03-03 10:47

Hejsa

Er det muligt at få en kombineret Accesspoint og Router i én, til det
trådløse 54 MBps netværk ?

Jeg ville gerne kunne kombinere disse 2 ting alt efter hvilken computer der
er koblet på netværket.

mvh elvis

Fra : Snavox

Dato : 01-03-03 14:22

Hej Elvis.

> Er det muligt at få en kombineret Accesspoint og Router i én, til det
trådløse 54 MBps netværk ?

Linksys har en:

http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=508

Men netop den model har jeg ikke set i Danmark endnu, men den skal nok
komme.

Venlig hilsen

Poul

Fra : elvis \(at sunsite\)

Dato : 01-03-03 20:51

Hej

Det lyder godt. Jeg har i forvejen en Linksys 54 MBps PCMCIA adapter, så det
ville jo passe fortrinligt med samme mærke. Så er der i al fald ikke noget
med in-kompatibilitet som er beskrevet i det andet svar jeg har fået

Den er også billig at købe i udlandet. På amazon.com koster den 129.99 $
Den må jeg have bestilt.

Tak for hjælpen til begge

mvh elvis

Fra : Snavox

Dato : 02-03-03 12:10

Hej igen.

Den er også billig at købe i udlandet. På amazon.com koster den 129.99 $
Den må jeg have bestilt.

Vender du evt. tilbage med en anmeldelse, når du har fået det op at køre?
Jeg er selv meget sulten på den Linksys, men venter lidt endnu, da jeg
forventer et fortsat kraftigt prisfald på trådløse produkter inden for det
næste halve år.

Venlig hilsen

Poul

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-03-03 18:49

On Sat, 1 Mar 2003 20:51:16 +0100, "elvis \(at sunsite\)"
<spam@dodo.do> wrote:

> Den er også billig at købe i udlandet. På amazon.com koster den 129.99 $
> Den må jeg have bestilt.

Husk lige, at det vil blive belagt med fragt, told og moms, og så
er økonomien efterhånden oftest ikke særlig god. En vare til 12$
hos Amazom kan fx. komme til at koste:

Vare 12$ (ca. 82 kr)
Shipping 6$
---
Værdi 18$
---
Kroner 124
Told 15 (12% af 124 kr)
Moms 35 (25% af 139 kr)
---
Total 174 (sådan i runde tal)
===

.... Og så er det jo efterhånden en temmelig skidt forretning.

Se evt. mere på:
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137524

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Mads Bahrt

Dato : 01-03-03 15:03

elvis (at sunsite) wrote:
> Er det muligt at få en kombineret Accesspoint og Router i én, til det
> trådløse 54 MBps netværk ?

Du skal lige specificere hvilken 54 Mbps standard du vil have den skal
følge: 802.11a eller 802.11g.

802.11a kører i 5 GHz båndet og har derfor dårligere gennemtrængning af
vægge. I praksis skal man stort set regne med at sætte et Access Point
op i hvert rum. Denne standard har ydermere den fordel at den har 8 ikke
overlappende kanaler, mod tre hos de andre standarder. Enhederne er ret
dyre. Grundet disse to faktorer opfatter jeg 802.11a som mest egnet til
virksomheder, der mere har midlerne til at købe mange access points for
at mikrosegmentere netværket og ydermere er meget interesserede i den
dårlige gennemtrængning af mure, da dette giver en øget sikkerhed mod
aflytning.

802.11g er en endnu ikke færdig standard som arbejder i 2.4 GHz båndet
og skal være bagud kompatibel med den gamle 11 Mbps 802.11b. Nogle
producenter er dog begyndt at lave udstyr baseret på udkastene til
denne. Det er vigtigt at bemærke at der ikke er nogen garanti for at
disse produkter vil kunne opdateres til at følge den endelige standard.
Der har i tests af disse produkter været påvist problemer med indbyrdes
kompatibilitet, og også manglende bagud kompatibilitet med 802.11b. Som
jeg ser dette marked ligner det i høj grad 56k modem markedet da dette
startede - flere konkurrende ikke-kompatible produkter. Derfor ville jeg
ikke købe et 802.11g produkt før standarden er blevet færdig og markedet
har fået etableret en bredt anerkendt kompatibilitetstest som WiFi er på
802.11b området.

MVH
Mads