Nybegynder udi netværk _ HJÆLP
Fra : Henrik Ledstrup Mort~

Dato : 28-02-03 09:26

Hej

Jeg er en ren novice i netværk, men har med krum hals kastet mig over at
forbinde familiens PCere
til et fælles netværk og til internettet.

De to maskiner jeg indtil nu har forsøgt mig med er
1 stationær med Win ME
1 bærbar med Win 98

Jeg har ADSL med en 4 ports hub.
Selve tilslutningen formoder jeg er korrekt da jeg ikke har problemer med at
komme på internettet
med nogen af dem, heller ikke samtidig.

MEN
Den stationære maskine viser godt nok navnet på en bærbare under "hele
netværket", men der står at der ikke er forbindelse
OG på den Bærbare kan jeg end ikke se den stationære, men får samme
meddelelse.

Jeg syntes at jeg har prøvet alt, arbejdsgruppenavnet er ens, der skulle
være sat mrk. i alle relevante tilslutningsfelter i opsætningerne.
MEN er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg overser ???

På forhånd tak!

Henrik

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 28-02-03 11:12

"Henrik Ledstrup Mortensen" <henrik@ledstrup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være sat mrk. i alle relevante tilslutningsfelter i opsætningerne.
> MEN er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg overser ???

Det kan være noget med TCP/IP opsætningen og at du får ip'er i forskellige
subnets fra din internetudbyder (<--- behøver ikke at forstå) :D

Prøv evt at installere en sekundær protokol på begge maskiner, fx NETBeui
eller IPX/SPX - virker det så?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Henrik Ledstrup Mort~

Dato : 28-02-03 11:57

Hej Stig

Foreløbig tak.
Det skabte forbindelse, men ikke 100%
På den stationære kan jeg nu se og NÆSTEN røre ved filerne
MEN jeg bliver bedt om et password, som jeg ikke helt er sikkert på hvor
stammer fra
(den afviser de passwords jeg mener at have anvendt på den bærbare)

På den bærbare kan (kunne.....*) jeg nu se den anden maskine og de delte
ressourcer, men
så brød den ned....*og nu kan den ikke finde noget drev ??

Jeg tror jeg er på vej, men det er dog lidt af en udfordring.
Håber jeg kan få lidt hjælp til den sidste vej.....

vh
Henrik

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 28-02-03 12:05

> [...]
>
> Jeg tror jeg er på vej, men det er dog lidt af en udfordring.
> Håber jeg kan få lidt hjælp til den sidste vej.....

Password: Har du prøvet at højreklikke på mappen du vil dele og indstille om
der skal password til eller ej?

Nedbrud: Nu kan den ikke finde nogen drev? Har du prøvet at skrive
\\stationær i Start | Kør´? (skift stationær ud med den stationære pc's
navn)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Henrik Ledstrup Mort~

Dato : 28-02-03 13:00

Jeg får da et skridt af gangen.
Kontankten til bærbar fra stationær er nu som det skal være. No problem!! OG
tusind tak

MEN den bærbare driver mig til vandvid.
Når jeg gør som du foreslår, så låser den.
Prøver jeg "Andre computere" (WIN98, skrivebordet), så viser den intet ???
Jeg har oprettet deling på den stationære, men den bliver slet ikke vist på
den bærbare?
Håber du vil hjælpe med sidste skridt.