Trådløst netværk og EAP (IEEE802.1X sikker~
Fra : Daniel J

Dato : 27-02-03 23:23

Hej NG!

Jeg har lige købt en Zyxel ZyAIR B-1000 samt et ZyXEL ZyAIR PCMIA netkort
til den bærbare.

Jeg har sat MAC filtrering og WEP sikkerhed op, men når jeg slår IEEE802.1X
sikkerhed til, kan den bærbare ikke forbinde til AP, og den kommer heller
ikke op og spørger om noget brugernavn og adgangskode. Jeg har oprettet en
brugerkonti i for at bruges en RADIUS server.

OS'et på den bærbare med netkortet er Windows 2000

Hvad kan man gøre, sådan at den bruger IEEE802.1X i stedet for bare at
tillade alle (næsten) trådløse netkort adgang til netværket?

Mvh

Daniel

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 28-02-03 11:53

"Daniel J" <no-spam@webspeed.dk> wrote in news:b3m32o$dom$1@sunsite.dk:

> [...]
> kommer heller ikke op og spørger om noget brugernavn og adgangskode.
> Jeg har oprettet en brugerkonti i for at bruges en RADIUS server.

Du skal lige have en klient på din maskine. Så vidt jeg ved kan du bruge
"AEGIS client" på de fleste win-platforme. Den skulle du gerne kunne
downloade fra Zyxel somewhere på deres website.

> OS'et på den bærbare med netkortet er Windows 2000
>
> Hvad kan man gøre, sådan at den bruger IEEE802.1X i stedet for bare at
> tillade alle (næsten) trådløse netkort adgang til netværket?

Se ovenstående.

--
Mvh. Simon Pedersen
- ZyXEL Certified Network Engineer :)

Fra : Daniel J

Dato : 28-02-03 15:43

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in message
> Du skal lige have en klient på din maskine. Så vidt jeg ved kan du bruge
> "AEGIS client" på de fleste win-platforme. Den skulle du gerne kunne
> downloade fra Zyxel somewhere på deres website.

Jeg kan ikke finde den på deres hjemmeside. Har du evt. et link til en anden
side hvor den kan hentes?

Mvh

Daniel

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 28-02-03 16:14

"Daniel J" <no-spam@webspeed.dk> wrote in news:b3nsgo$h2b$1@sunsite.dk:

> Jeg kan ikke finde den på deres hjemmeside. Har du evt. et link til en
> anden side hvor den kan hentes?

Desværre ikke.

Prøv at kontakte zyxel via mail - så kan de sikkert hjælpe dig.

--
Mvh. Simon Pedersen