Adsl og webcam
Fra : Ukendt

Dato : 27-02-03 17:13

Håber det er den rette gruppe.

Vi har en 2 mb adsl ekspress linie med 3 computere koblet på.
"Problemet" er at vores datter har købt et webcam, hvilket hun jo gerne vil
bruge,
men how tælen do vi do that.
Har hørt at man skal bestille en ekstra ip adresse (ved ikke om det er
rigtigt)
Jeg vil uden at gøre mig klog på det, mene at det ikke skulle være
nødvendigt, da linien burde være ligeglad med hvad man kobler på.
Skal lige nævne at det er servertildelte ip adresser på vores forbindelser.
Anybody?
Hilsen
Carsten

Fra : Sigbjørn Brun

Dato : 27-02-03 17:40

Ikke noe stort problem.

Du må ha en hjemmeside somdu kan laste opp bilder fra webkameraet til.
Softwaren til webkameraet inneholder en ftp-klient som legger bilder ut på
nettet ved jevne mellomrom.
Jeg har selv et slikt stående som viser en skilpadde som vi har. Vi har satt
opp softwaren til å legge ut nytt bilde hvert 5. minutt. Se på
http://home.online.no/~sbrun/webcam.htm. Ikke veldig fancy, men det funker.

mvh

Sigbj

Fra : Arne

Dato : 27-02-03 20:38

Servertildelt ?

Altså at din ADSL udbyder tildeler Jer en IP ?

I så fald er der ingen problemer - bare på med kameraet og så et eller andet
program - så kører svinet.

prøv f.eks www.eyeball.com det er det nemmeste jeg har set p.t

ellers har yahoo messenger også nogle fine muligheder for videochat

god fornøjelse

Eivind

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-02-03 09:59

In dk.edb.netvaerk, "Alsingeren" <alsidig snabela privat dot dk>
<"Alsingeren" <alsidig snabela privat dot dk>> says...
> "Problemet" er at vores datter har købt et webcam, hvilket hun jo gerne vil
> bruge,
> men how tælen do vi do that.

Hvis det bare skal bruges til webcam-chat er Eyeball Chat den nemme (og
efter min mening bedste) løsning. Den kræver intet ekstra. Ingen ekstra
opsætninger og intet bøvl og ballade.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-03 19:13

"Alsingeren" <alsidig snabela privat dot dk> skrev i en meddelelse

Takker for jeres tips, det virker fint nu
/Carsten