Kan WIN98 ikke printe gennem XP ???
Fra : GiWeo

Dato : 25-02-03 09:02

Hesja

En stationær XP med printer
En stationær 98 med printer
En bærbar 98 uden printer.

Alle tre er forbundet på samme net og kan dele filer uden problermer.
Den bærbare kan anvende den stationære98's printer uden problemer.
Denn bærbare kan ikke en gang se at der skulle være printerer
tilknyttet den stationære XP.

Det samme problem hvis den stationære98 skal printe på den
stationæreXP

Jeg har selv.f delt printeren på XP maskinen - men hvad går der galt
?????

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
Lad os snakke på MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755

Fra : Søren Falkenberg Joh~

Dato : 25-02-03 11:45

> Jeg har selv.f delt printeren på XP maskinen - men hvad går der galt
> ?????

Når du deler printeren på xp-maskinen skal du huske at installere ekstra
drivere til win 98. Det kommer xp selv og spørger om....

Søren Falkenberg Johansen

Idé-Sign - Skilte & Solfilm
Strandvejen 52
5240 Odense NØ

Tlf. 63 10 50 58 Fax 63 10 50 78

Websites www.ide-sign.dk / www.3M-solfilm.dk

E-mail: info@ide-sign.dk

Fra : GiWeo

Dato : 25-02-03 13:43

Hejsa

>Når du deler printeren på xp-maskinen skal du huske at installere ekstra
>drivere til win 98. Det kommer xp selv og spørger om....

Hvordan gøres dette når XP ikke har spurgt om det ???

Fra : Søren Falkenberg Joh~

Dato : 25-02-03 13:48

> Hvordan gøres dette når XP ikke har spurgt om det ???

I menuen for printeren, under "Deling" er der en 'knap' der hedder
"Yderligere drivere". Følg instruktionerne på skærmen.....

Dette er hvad jeg ser i min XP Pro, jeg er lidt i tvivl om XP Home er helt
ens på dette punkt.....

Fra : GiWeo

Dato : 25-02-03 14:04

Ja, og når jeg klikker på den skal jeg pege på stien for yderligere
driver - men hvad er det så for en driver jeg skal installere - har
prøvet at download en 98 driver fra producentens hjemmesiden - men den
kan jeg ikke få lov til at installere for XP da det jo er en 98 driver
?????!!!!????

Fra : GiWeo

Dato : 25-02-03 14:17

Har fundet fejlen - er "share-navnet" på mere en 8 karakterer kan de
ikke se hinanden - det oplyser de bare ingen steder....

Fra : Søren Falkenberg Joh~

Dato : 25-02-03 15:40

"GiWeo" <giweo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har fundet fejlen - er "share-navnet" på mere en 8 karakterer kan de
> ikke se hinanden - det oplyser de bare ingen steder....

Det var jeg ikke klar over. Jeg har altså også flere end 8 karakterer i
nogle af mine sharenavne, men det er godt nok også xp-maskiner
allesammen.....

Bare det virker så skidt med resten

Fra : GiWeo

Dato : 28-02-03 17:42

Hejsa

>Bare det virker så skidt med resten

Ja, så skal man ikke tænke over hvorfor

Men ikke flere en 8 mellem XP og Win9x ????