VPN
Fra : Nyheder

Dato : 25-02-03 08:46

Er der nogle VPN guruer her på linien

Hvorfor får jeg dette svar når jeg prøver at connecte til en server (windows
2000) fra en workstation og W2k.

svar "der svares ikke" linien er en W2K ->D-Link router -> kabilmodem
(offentlig ip adr.) via internettet til ADSL modem -> LevelOne router -> W2K
serveren.

User account er sat op

Hilsen Ib

Fra : Arne Keller

Dato : 25-02-03 08:52

On Tue, 25 Feb 2003 08:45:39 +0100, "Nyheder" <Ibmohn@hotmail.com>
wrote:

>Er der nogle VPN guruer her på linien

Jeg er ikke
Jeg tror ikke nødvendigvis at det er et VPN problem du har.
Kan du pinge begge veje ??

> [...]
>(offentlig ip adr.) via internettet til ADSL modem -> LevelOne router -> W2K

Kører du med NAT på D-link routeren ?
Kører du med NAT på LevelOne routeren ?

Har du åbnet nødvendige porte ?
Peger du på den rigtige server i begge routere ?
Har du alle router programeret både frem og tilbage ?

Kan du pinge din default gateway ?
Kan du pinge WAN interfacet på din default gateway ?
Kan du pinge WAN interfacet på den anden router ?
Kan du pinge Serveren ?

Og det samme fra den anden ende.

Når du har svaret på dette er jeg næsten sikker på at du har fundet
din fejl, ellers vil VPN guruerne sikkert kunne med disse oplysninger.

>User account er sat op

Du når slet ikke dertil når der ikke svares.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Ib

Dato : 25-02-03 09:08

OK hvis ikke det står direkte, hvordan ser jeg så om min router køre NAT

En anden ting. Nu får jeg denne meddelelse:
"Forbindelsesforsøget mislykkedes, da din computer og fjerncomputeren ikke
kunne blive enige om, hvilke PPP-kontrolprotokoller der skulle bruges. Klik
på Hjælp for at få oplysninger om fejlfinding."

Ja det hjalp ikke meget at tryk hjælp, skulle jeg hilse at sige

Hilsen Ib

> Jeg er ikke
> Jeg tror ikke nødvendigvis at det er et VPN problem du har.

> Kan du pinge begge veje ??
Ja

Fra : Arne Keller

Dato : 25-02-03 10:11

On Tue, 25 Feb 2003 09:07:35 +0100, "Ib" <Ibmohn@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kunne blive enige om, hvilke PPP-kontrolprotokoller der skulle bruges. Klik
>på Hjælp for at få oplysninger om fejlfinding."

Det virker som nettet fungerer hele vejen, nu skal det bare
konfigureres rigtigt, det har jeg som sagt ikke et klap forstand på.

>Ja det hjalp ikke meget at tryk hjælp, skulle jeg hilse at sige

Nogle gange skal man have hjælp for at forstå hjælpen, men der findes
dog ofte ganske god information selvom man kan blive nød til at læse
en del for at finde den rigtige information.

>Hilsen Ib

>Ja

Så ser det ud til at dit udstyr er sat rimeligt rigtigt op.

Fra : Ib

Dato : 28-02-03 07:24

OK, men tak for linket det er hammer godt og giver god forståelse af net.