TDC ProAccess ADSL løsning
Fra : Torben Andersen

Dato : 25-02-03 08:22

Jeg har en NT4 Server med 4 klienter på. Serveren har et netkort forbundet
til en Dlink ISDN router. Netkort har IP adresse 172.0.0.10, Subnet
255.255.255.0 og Default Gateway 172.0.0.1 som er Dlink'en.

Nu ønskes ADSL fra TDC. Kan jeg unden videre benytte den router som TDC
levere med ? Den har formentligt et ip adresse som hedder noget med
80.x.x.x. - hvad med default gateway på min NT4 ?

Fra : Martin Mathiassen

Dato : 25-02-03 10:05

du kan jo pille din isdn ned og så give din nye router den ip på indersiden
som den gamle havde men så skal du jo af med en bondegård til Teledumnok
men din router har sikker 192.168.1.x på inder siden fra start så hvis du
selv kører i 192.168.1.x så er der ingen problemmer
men alle info skulle du jo få fra Teledumnok ip og gateway osv. men når du
har dem så skriv igen og hvilket ip segment du bruger så er det lettere at
hjælpe istedet får at man gætter ud i det blå
men egen måde jeg har gjort er at skippe deres router og bygge en selv med
firewall i en eller anden form for *nix variant : OenpBSD, FreeBSD, Linux
MVH
Martin

"Torben Andersen" <torben.andersen@removemejubiimail.dk> skrev i en
meddelelse news:3e5b1983$0$52135$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...