Ny TDC ProAccess og VPN
Fra : Jørgen J.

Dato : 24-02-03 23:13

Det ser ud til, at TDC som standard ikke tillader (vores) VPN at blive
routet gennem deres standard router! Jeg snakkede så med TDC om det kunne
passe, da det jo burde være "standard VPN" vi har. TDC siger, at hvis VPN
køre med "UDP encapsulation", så burde det fungere. Vores VPN er klient
software op imod en Nortel Contivity 600 boks og i.flg. VPN leverandøren, så
køre vores VPN med "UDP encapsulation", så jeg ved faktisk ikke hvor jeg
står! Een af vores medarbejdere har fået ændret i sin router (gratis) og
derefter fungerede det, men de vil under alle omstændigheder have kr.950 (+
moms) for det nu her og vi har 2 eller 3 linier der skal ændres!

Er der nogen der ved hvordan jeg kommer videre herfra? Jeg vil ikke betale
TDC for en omkonfigurering (da jeg ved bestilling udtrykkeligt sagde til
dem, at vi skulle bruge den sammen med vores VPN!) og så er det billigere at
købe en ny D-Link 604 router, men er der ikke andre måder? Vi køre med
nyeste firmware og klient software til VPN og routeren er blevet firmware
opgraderet (det gad de dog godt gøre gratis, da det måske ville hjælpe sagde
de).

Jørgen

Fra : Jan Jensen

Dato : 26-02-03 11:17

"Jørgen J." <jorgen@msn.nowhere.com> wrote

> Det ser ud til, at TDC som standard ikke tillader (vores) VPN at blive
> routet gennem deres standard router! Jeg snakkede så med TDC om det kunne

Jeg har haft et lignende problem med TDC standard speedstream router.
Løsningen var at få opdateret til nyeste firmware og at få enabled "Multiple
VPN connections". Hvilket ikke koster noget at få rettet ved TDC.

Mvh

Jan Jensen

Fra : Jørgen J.

Dato : 26-02-03 11:38

> [...]
"Multiple
> VPN connections". Hvilket ikke koster noget at få rettet ved TDC.

"Multiple VPN connections"? Er det noget TDC skal enable og er det ikke med
i firmware opgraderingen?

Jørgen

Fra : Jan Jensen

Dato : 26-02-03 11:51

"Jørgen J." <nonexistent@nonexisistent.com> wrote
> "Multiple VPN connections"? Er det noget TDC skal enable og er det ikke
med
> i firmware opgraderingen?

Det er noget TDC skal enable

/Jan