Roaming profiles win2k + 2ksrv
Fra : Anders Fiedel

Dato : 24-02-03 22:04

Davs,

Jeg skal ha´ win2k klienter til at bruge roaming profiles.
Klienternes profiler er kopieret til serveren, og der er valgt roaming
profile på klienterne.
Når der bliver ændret noget på klienterne bliver det ikke replikeret tilbage
på serveren ved logoff. Jeg har prøvet at ændre ntuser.dat til ntuser.man
men det giver ingen forskel. Hvis jeg sletter profilen på klienten bliver
den godt nok hentet fra serveren når jeg logger på igen.
Jeg har kigget lidt i group policys, men har ikke fundet noget omkring
replikering tilbage til serveren ved logoff.

Håber der er nogen der har et svar.

Min idé med det hele er at have alle user profiles på serveren så det er
nemmere at tage backup.

Mvh.

Anders Fiedel
dblux pro light & audio rentals
afi@dblux.dk

Fra : Jens

Dato : 24-02-03 23:41

"Anders Fiedel" <afi@dblux.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har kigget lidt i group policys, men har ikke fundet noget omkring
> replikering tilbage til serveren ved logoff.

Når noget ikke virker korrekt i NT/W2K har det typisk noget at gøre omkring
sikkerhed.
Har du checket at du har de rigtige rettigheder til at gemme profilen på
serveren ?
Ellers er http://support.microsoft.com og et godt sted at begynde. Prøv
f.eks. at søge på "Roaming Profiles"

> Min idé med det hele er at have alle user profiles på serveren så det er
> nemmere at tage backup.

Hvorfor ikke bare sørge for, via GP at alt data som standard bliver gemt på
serveren ?

Jens

Fra : Anders Fiedel

Dato : 25-02-03 11:04

Tak for svaret,
Hvad skal sættes i GP for at gøre dette ?

Mvh.
Anders Fedel

Fra : Johnn Nekman

Dato : 25-02-03 14:30

Roaming profiles skal sættes op i User Properties for hver enkelt bruger der
skal bruge en Roaming Profile. (Ikke noget GP her)

Start med at lave et share på din server til at lagre alle brugeres
profiler: f.eks. \\server\Profiles
Du skal ikke kopiere noget til denne mappe, da systemet automatisk vil
oprette brugernes mapper.
Under hver brugers indstillinger i AD sætter du deres Profilepath på fanen
Profile til \\server\Profiles\<username> (Erstat <username> med det navn
brugeren logger ind med)
Brugere der endnu ikke har nogen profil, hverken på maskine eller server,
vil automatisk få oprettet begge.

Det burde være muligt at konvertere lokale profiler til globale profiler
(højreklik "Denne Computer->Egenskaber->Avanceret->Brugerprofiler), men jeg
har ikke selv prøvet den øvelse. Måske skal man aligevel kopiere data
manuelt. Det kan du selv undersøge når du når så langt.

Fra : Anders Fiedel

Dato : 25-02-03 11:11

Har rodet lidt rundt nu, er det måske under "user configuration\windows
settings\folder redirection" ??? også laver man en policy som gælder for
"authenticated users" eller bare "users"

Anders