Hjælp til IP pegning
Fra : Grosseren

Dato : 24-02-03 08:51

Hej nyhedsgruppe

Jeg har købt et webhotel hvor jeg selv skal pege på mine ip adresser. Jeg
har fundet ud af at det ved jeg intet om

Jeg har mit domaine liggende hos speednames, og kan her selv rette i DSN.

Fra mit webhotel udbyder har jeg fået 3 ip adresse:
en til HTTP/FTP
en til MAIL
og en til MYSQL

Ved speednames har jeg sat op til at pege som følger

IP til HTTP har jeg lavet en A-record til www.365x24.dk og 365x24.dk
Mail har jeg lavet en A-record til mail.365x24.dk og sagt at der til mails
skal bruges mailserver mail.365x24.dk
MYSQL har jeg slet ikke turde røre ved endnu.

Kan nogen sige om jeg har gjort det rigtig!!!
Jeg kan godt komme til min side, men ikke fange via FTP
Når jeg sender mails får jeg følgende fejl:

"This is the Postfix program at host pfepb.post.tele.dk.
I'm sorry to have to inform you that the message returned
below could not be delivered to one or more destinations.
For further assistance, please send mail to <postmaster>
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the message returned below.
The Postfix program
<postmaster@365x24.dk>: host mail.365x24.dk[81.19.226.144] said: 550
relaying
mail to postmaster@365x24.dk is not allowed"

Jeg vil blive meget glad hvis der er nogen der kan hjælpe, på forhånd tak

Kim Kristensen
Mailto:kk@kobonline.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-02-03 10:16

On Mon, 24 Feb 2003 08:50:52 +0100, "Grosseren"
<grosseren@hotmail.com> wrote:

> IP til HTTP har jeg lavet en A-record til www.365x24.dk og 365x24.dk

Den står i global DNS til 81.19.226.136 (webserv04.cliche.dk).
Det ser fint ud, og dit webhotel (Cliche.dk) svarer da også fint.

> Mail har jeg lavet en A-record til mail.365x24.dk og sagt at der til mails
> skal bruges mailserver mail.365x24.dk

mail.365x24.dk står til 81.19.226.144 (mail.cliche.dk), og der er
lavet en MX for 365x24.dk. Det ser fint ud, men mailserveren ser
ikke ud til at være konfigureret med domænet, for den brokker sig
(som du selv har oplevet), hvis man forsøger at sende mail via
den. Kontakt dit webhotel om dette.

Der er i øvrigt ingen grund til at gå omvejen via en host (mail)
i dit eget domæne. Du kan lige så godt blot lave en MX til
mail.cliche.dk, hvis det faktisk er den, der skal håndtere posten
for domænet.

-A

Fra : Jeppe Søndergaard

Dato : 24-02-03 21:43

hej
jeg ved godt at det ikke kan komme med nogle svar på hvordan man skal
redigere et domæne men det er fordi jeg selv har et domæne og derfor vil jeg
gerne høre jer om hvordan man redigere i det så ens webhotel peger ned til
ens ip og mail et andet sted hen hvor kan i redegere det henne
sagen er at min dns udbyder ikke kan finde ud af at gøre det for mig
hilsen jeppe

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-02-03 23:25

On Mon, 24 Feb 2003 21:42:38 +0100, "Jeppe Søndergaard"
<bonzi@stofanet.dk> wrote:

> hvor kan i redegere det henne

Fx. hos GratisDNS, hvor man har et web-interface til det.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Christian

Dato : 25-02-03 13:44

"Jeppe Søndergaard" <bonzi@stofanet.dk> wrote in message news:<b3e041$kup$1@sunsite.dk>...
> [...]
> ens ip og mail et andet sted hen hvor kan i redegere det henne
> sagen er at min dns udbyder ikke kan finde ud af at gøre det for mig

Én lile guide til DNS opsætning.
Vi har 3 ip adresser og domænet 1234.DK
10.0.0.1 = Mail
10.0.0.2 = Web
10.0.0.3 = Alt andet.

Din DNS sættes så ledes op.
A-record, 1234.dk = 10.0.0.3
A-record, *.1234.dk = 10.0.0.3 (* virker som en variable)
A-record, mail.1234.dk = 10.0.0.1
A-record, web.1234.dk = 10.0.0.2
MX record, mail.1234.dk

Som opsat her vil mail traffik blive sendt til 10.0.0.1, når du surfer
ind på web.1234.dk vil du gå til 10.0.0.2.
Og www.1234.dk vil sende dig til 10.0.0.3, ligeledes vil 1234.dk.

God fornøjelse.

mvh

Christian