Opkaldserver
Fra : JR

Dato : 22-02-03 15:35

Hej NG

Har problemer med at få opkaldserver til at virke.

Klient maskinen er ændret fra win98 til xp. Det har ikke virket derefter.

Klient kører XP
Server kører win98

Jeg gør serveren klar til at modtage kald og ringer op fra klienten. På
serveren kan jeg se at klienten prøver at logge på "kan ses på modem samt i
opkaldsserver". Men klienten bliver ved med at blive spurgt om password til
serveren. Jeg har prøvet at ændre password mange gange uden held.

Skyldes dette at xp og win98 ikke kan fungere sammen mht. opkaldsserver
eller ligger problemet et andet sted?

Jeg bruger et Zyxel omni.net ISDN modem.

Under opkaldsserver har jeg følgende valg muligheder:

Zyxel ISDN async PPP tp sycn HDLC
Zyxel omni.net LCD (DSS1), Plug & Play
Zyxel omni.net LCD, Plug & Play

Modemmet sidder på com 2.

Jeg bruger med succes "Zyxel omni.net LCD (DSS1), Plug & Play" til at gå på
Internettet så jeg formoder også jeg skal benytte dette til opkaldsserveren

Håber I har tid og gider hjælpe

Med Venlig Hilsen
JR

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 23-02-03 04:43

JR wrote:
> [...]
> opkaldsserver". Men klienten bliver ved med at blive spurgt om password til
> serveren. Jeg har prøvet at ændre password mange gange uden held.

Hvad siger siger loggen? (event viewer'en).
Kan du slå noget yderligere log til?

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 23-02-03 22:11

"JR" <xx@xx.dk> skrev:
Sat, 22 Feb 2003 15:35:02 +0100 i dk.edb.netvaerk

> [...]
>Klient kører XP
>Server kører win98
>Jeg bruger et Zyxel omni.net ISDN modem.

Jeg har en opstilling der ligner din.
Server: Win98, med ADSL modem forbundet via USB port.
Klient: WinXP forbundet til Server med trådløst net (IEEE 802.11)

Jeg har forgæves prøvet at få Windows såkaldte ICS til at virke
stabilt. Måske har Bill Gates ikke kunnet forstille sig at nogen kunne
finde på at bruge den 'gamle' Win98 som server og hans fine nye XP som
klient, den kombination fungerer i hvert fald ikke.

Nu har jeg i stedet installeret en simpel PROXY server fra AnalogX på
Serveren og det virker fortræffeligt, så den løsning kan jeg kun
anbefale.

Jeg kan kalde op til Internettet fra både Server og Klient, men dog
kun afbryde forbindelsen fra selve serveren.

Iøvrigt har jeg brugt/spildt mere tid på at få denne WinXP maskine til
at fungere tilfredstillende end nogen anden.
WinXP er et monster, som jeg helst var fri for.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Esben

Dato : 24-02-03 00:51

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.dk> skrev i en meddelelse
> Måske har Bill Gates ikke kunnet forstille sig at nogen kunne
> finde på at bruge den 'gamle' Win98 som server og hans fine nye XP som
> klient, den kombination fungerer i hvert fald ikke.

Det virker tiptop her, både med win2k og winxp som klienter, dog med
almindeligt LAN. Porte kan endda nemt mappes med ICS Configuration. Men
problemet i trådens start har vist ikke noget med ICS at gøre.

--
Esben