Avaya home/soho system
Fra : Jesper Juul

Dato : 22-02-03 13:08

Jeg har fået et trådløst netværks sæt fra Avaya, med en RG-1 modtager og et
trådløst pcmcia kort.

De to enheder kan godt se hinanden, men jeg kan ikke komme nettet, uanset om
jeg smider RG-1'eren direkte i min Cisco 677 router eller i min hub. Jeg
synes efterhånden jeg har prøvet samtlige netværksopsætninger på RG-1 uden
held. Af lamperne på RG-1 virker det som at den lyser grønt/ok for ethernet
så længe den ikke har fået etableret forbindelse med pcmcia kortet, men
ligeså snart de får "snakket" sammen så lyser lampen orange for fejl.

Dokumentationen til XP er nærmest ikke eksisterende, så hvis der er nogen
som har gode ideer ville jeg sætte stor pris på det, for jeg har aldrig
nogensinde rodet med trådløst netværk før.

Jesper Juul

Fra : Arne Keller

Dato : 22-02-03 16:06

On Sat, 22 Feb 2003 13:08:17 +0100, "Jesper Juul" <nospam@deaster.dk>
wrote:

> [...]
>som har gode ideer ville jeg sætte stor pris på det, for jeg har aldrig
>nogensinde rodet med trådløst netværk før.

Jeg har ikke erfaring med trådløst og XP.

Har du installeret klientsoftwaren på din PC ?

RGen skal normalt bare have standard opsætningen.

Når du har tingene til at spille kan du hæve sikkerheden.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Jesper Juul

Dato : 22-02-03 16:21

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke erfaring med trådløst og XP.
>
> Har du installeret klientsoftwaren på din PC ?

Jeg har installeret følgende: Client Manager, Wireless Network Settings og
RG setup utility. Jeg kan sagtens få kontakt mellem pcimcia kortet og
RG-1000'eren, i RG setup utility er der forskellige opsætninger, jeg har
prøvet både at indstille RG-1000 til at køre i LAN netværk og isdn/dsl
settings ingenting hjælper, når jeg uploader til RG-1000 lyser lampen grønt
for ok til ethernet forbindelse, men næsten lige så snart pcimica kortet for
forbindelse med RG-1000 lyser lampen orange.

> RGen skal normalt bare have standard opsætningen.

Nok et dumt spørgsmål men hvorhenne skal den indstilles til standard
opsætning?

> Når du har tingene til at spille kan du hæve sikkerheden.

I egenskaber for trådløst netværk er en af valgmulighederne: Væld denne
indstilling for at give godkendt nerværksadgang til trådløse
Ethernet-netværk, hvordan skal det konf. for lige meget om jeg aktiverer det
eller ej er resultatet det samme?

Tak for hjælpen, det er ved at drive mig til vanvid.

Jesper Juul

Fra : Arne Keller

Dato : 22-02-03 16:36

On Sat, 22 Feb 2003 16:20:38 +0100, "Jesper Juul" <nospam@deaster.dk>
wrote:

> [...]
>for ok til ethernet forbindelse, men næsten lige så snart pcimica kortet for
>forbindelse med RG-1000 lyser lampen orange.

Hvis du kan ændre i RGen har du kontakt og korrekte instillinger.
LAN netværk/DSL/ISDN er også rigtigt.

>Nok et dumt spørgsmål men hvorhenne skal den indstilles til standard
>opsætning?

Næ det er ikke dumt, så vidt jeg husker skal tage alt default bortset
fra LAN/DSL.

> [...]
>indstilling for at give godkendt nerværksadgang til trådløse
>Ethernet-netværk, hvordan skal det konf. for lige meget om jeg aktiverer det

Prøv at led lidt i indlæg fra de sidste uger, jeg tror der var noget
om trådløst og XP, det lyder for mig som det er XPs interne håndtering
af wireless som giver dig problemer. Her har jeg som sagt ingen
erfaring.

>Tak for hjælpen, det er ved at drive mig til vanvid.

Det ser ikke ud til at jeg kan hjælpe dig så meget videre

Fra : Jesper Juul

Dato : 22-02-03 21:45

> [...]
> erfaring.

> Det ser ikke ud til at jeg kan hjælpe dig så meget videre

Ihverfald tak for hjælpen, det lader til at der en til i gruppen der har
stort set samme opsætning som mig og som har samme problem i gruppen,
desværre lader det ikke til at han har fået løst sit problem, irriterende.

Jesper Juul