Firewalls
Fra : Thomas

Dato : 21-02-03 18:43

Hvad er egentligt forskellen mellem en software og en hardware firewall?
--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : Martin Djernaes

Dato : 21-02-03 18:50

Hej Thomas,

Thomas wrote:
> Hvad er egentligt forskellen mellem en software og en hardware firewall?

Godt spoergsmaal Thomas. Nogle mennesker kalder et stykke software der
koere paa en 'almindelig' pc med et 'typisk os' for en software firewall
og en 'lille dims' med to (eller flere stik) for en hardware firewall.

Hvor jeg er enig i at et stykke software dere koere paa et alm. os er en
software firewall, saa er mange af de almindelige smaa bokse ogsaa lavet
helt i software. Jeg ville jo mene at en hardware firewall er en
firewall der laver det meste af (jeg ved godt at der er ting man ikke
kan lave i hardware eller skal have software hjaelp til) inspektionen i
data stroemmen i hardware. Jeg er ikke praktiker nok til at kunne give
dig navne paa *rigtige* hardware boxe, men der er ikke saa mange af dem
som nogle tror.

Martin

Fra : BB

Dato : 24-02-03 00:50

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er egentligt forskellen mellem en software og en hardware firewall?
> --
> Med Venlig Hilsen
> Thomas Jansson

Jeg vil sige at en software firewall ligger i en pc og skal dele CPU'en med
andre processer (software og hardware), mens en hardware firewall "kun" er
dedikeret til denne opgave.

VH
BB
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.

Fra : Thomas

Dato : 24-02-03 10:16

> [...]
med
> andre processer (software og hardware), mens en hardware firewall "kun" er

Det kan selvfølgelig godt være, men jeg havde bare ladet mig forstå at der
var meget stort forskel på en software og en hardware firewall. Jeg kan ikke
umiddelbart få det til at hænge sammen med CPU-tid, for så burde der på
hurtigere computere ikke være nogen grund til en hardware?

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : BB

Dato : 24-02-03 11:10

> [...]
> umiddelbart få det til at hænge sammen med CPU-tid, for så burde der på
> hurtigere computere ikke være nogen grund til en hardware?

Hvis du laver noget meget CPU krævende på din pc, kunne jeg forestille mig
at det ville gå ud over din firewall.