Hjemmelavet netværkskabel
Fra : Splyf

Dato : 20-02-03 12:20

Hej!

Jeg har et netværkskabel med 6 ledere og nogle netværksdåser med plads til
8 ledere. Hvor mange ledere bruges der til et 100 Mbit netværkskabel?

Findes der et link der viser hvordan lederne skal placeres i dåserne?

Fra : Splyf

Dato : 20-02-03 12:33
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 20-02-03 14:52

Men tag og drop det 6leder kabel af tvivlsom herkomst og køb noget
"rigtigt". Det koster ikke over 10kr meteren

(Med mindre dit gamle kabel allerede er trukket af en "træls" kanalvej -
så der er nemmest at se om det kører stabilt nok først)

/A

Fra : jens

Dato : 07-03-03 00:01

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Men tag og drop det 6leder kabel af tvivlsom herkomst og køb noget
> "rigtigt". Det koster ikke over 10kr meteren

Nejnej

Det koster kun 2,181 kr/meter...... her :

http://www.mariendals.dk inc moms

mvh Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-02-03 18:09

"Splyf" <splyf@fjern.msn.com> wrote in message

> Jeg har et netværkskabel med 6 ledere

Hvad er det for noget netværkskabel?? Lyder som telefonkabel

> og nogle netværksdåser med plads til
> 8 ledere. Hvor mange ledere bruges der til et 100 Mbit netværkskabel?

Der bruges 2 par> Findes der et link der viser hvordan lederne skal placeres
i dåserne?

Der

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-02-03 08:33

On 20 Feb 2003 12:20:02 +0100, Splyf <splyf@fjern.msn.com> wrote:

> Jeg har et netværkskabel med 6 ledere og nogle netværksdåser med plads til
> 8 ledere. Hvor mange ledere bruges der til et 100 Mbit netværkskabel?

Fire, hvis der er tale om 100base-TX. Men hvis du har et kabel
med kun 6 ledere, er det ikke et netværkskabel. Det er sikkert et
telefonkabel og ikke parsnoet. Du vil sikkert ikke kunne køre 100
Mbps på det.

-A

Fra : Palle Wind

Dato : 01-03-03 14:14

> [...]

>8 ledere. Hvor mange ledere bruges der til et 100 Mbit netværkskabel?
>
>Findes der et link der viser hvordan lederne skal placeres i dåserne?

Prøv på www.brinck.dk

Gå ind under service og montering af patchkabel, hvor der er en fin
tegning.

Hilsen

Palle

Fra : Palle Wind