Deling af Internet forbindelse?
Fra : Johan Adsersen

Dato : 19-02-03 23:22

Hej alle
Jeg har adsl 256/128, og vi sidder 4 på samme linie, jeg spiller CS, men når
jeg spiller cs, og de andre bruger Internet begynder det at laggge. Så jeg
ville høre om nogen ved om der er et program som kan dele forbindelsen i
mellem os, så jeg får en fast del af forbindelsen, så jeg kan spille cs mens
de andre er på Internetet. Altså et program der gør sådan at :

Min mor har : 6 kb / sec
Mig : 6 Kb / sec.
osv. osv.

mvh : Johan Adsersen

Fra : news.tele.dk

Dato : 20-02-03 13:54

"Johan Adsersen" <johanadsersen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
mens
> de andre er på Internetet. Altså et program der gør sådan at :

Jeg har selv søgt svaret, men har kun kunne komme frem til at dette program
ikke findes. Det eneste du kan gøre er at opgradere din linie. Ellers har
jeg hørt man kan gøre det med sin router eller gateway ved dog ikke lige
hvordan.

mvh Henrik Thorsen

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 20-02-03 14:43

Johan Adsersen wrote:
> [...]
> mellem os, så jeg får en fast del af forbindelsen, så jeg kan spille cs mens
> de andre er på Internetet. Altså et program der gør sådan at :

Naturligvis kan det lade sig gøre. Du er dog nødt til at have en maskine
der styrer det for alle de andre. Typisk bruges en 486'er/lille Pentium
eller bedre.

På denne maskine installerer man en Linux eller en af de frie BSDer:
OpenBSD, FreeBSD eller NetBSD.

Den kan lave trafikkontrol nogenlunde så avanceret som du vil.
Det koster ikke andet end maskinen, strømmen den bruger og den tid, der
bruges på det.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>