Intranet og Stofanet
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 19-02-03 00:27

Hej NG!

Jeg er ved at lave et netværk for nogle bekendte - De har i forvejen
Stofanet, og vil gerne have det udbygget til alle 3 computere...

Jeg er nødt til at køre al internettrafik via een af maskinerne for at det
virker... (Stofanet tilllader kun een ip)

Jeg har købt trådløst netværk til systemet - Netgear hedder det hele...

Jeg har tænkt mig at "serveren" bare skal forbindes til mit AccessPoint med
et kabel. De 2 andre computere har fået trådløse netkort. De 2 computere med
trådløst netkort kører fint på netværket, men "serveren" har jeg problemer
med... Serveren er sat op til at være DHCP-server...

Min mistanke er at AccessPointet er sat forkert op. Det har f.eks. flere
forskellige funktionsmuligheder:
AccessPoint (det står det til som standart)
Bridge
Multipoint (Tror jeg nok den sidste hedder, sidder ikke lige med det her)

Hvilken skal jeg vælge af de 3? Er der i det hele taget noget der skal
indstilles specielt for at få det til at virke?

Mvh
Lasse