MySQl og autoincrease!
Fra : Dann Søjberg

Dato : 13-03-01 23:34

hejsa... jeg skal oprette en post i en tabel jeg har lavet mig. Der findes
et ID i tabellen og dette er autoincrease..

Så er spørgsmålet: Hvordan finder jeg ud af, hvad ID for min indsatte
element er?

Det kunne vel laves hvor jeg køber tabellen igennem og finder det højeste
ID, men det er vel ikke "så pænt"?

Hvad hvis der er flere brugere, der poster på samme tid? Så vil jeg jo
risikere at den seneste ID bliver talt for højt op, hvis jeg bruger min
løsning.

--
Mvh. Dann Søjberg

Fra : Henrik Hansen

Dato : 13-03-01 23:38

"Dann Søjberg" <starfish@fishcorp.dk> wrote:

> [...]
> element er?
>
> Det kunne vel laves hvor jeg køber tabellen igennem og finder det højeste

//giver det sidste indsatte id i tabellen
$last_id = mysql_insert_id($result_pointer);

> Hvad hvis der er flere brugere, der poster på samme tid? Så vil jeg jo
> risikere at den seneste ID bliver talt for højt op, hvis jeg bruger min
> løsning.

det skal være i nøjagtige milli sekund så, men kig på transactions.

--
Henrik Hansen