En repeater?
Fra : Elmer

Dato : 17-02-03 21:38

Hej
Jeg har et subdomæne, som fysisk er opdelt i 2 lokationer, med ca 150m
afstand. På hver lokation er der en switch, som alle lokale maskiner er
forbundet til. I mellem de 2 switche har jeg et fiberkabel ( multimode)
og hertil et par "Media-converter'er" som kun kan køre 10Mb.
Det virker, men jeg vil gerne have det op på 100Mb, og er er ved at
anskaffe nogle andre Media-convertere.
Spørgsmålet er så om en media-converter er at regne for en repeater på
et ethetnet? -Således at forbindelsen mellem de 2 switche vil bestå ef 3
segmenter: switch-kabel-converte---fiber---converter-kabel-switch, men
det gør jo heller ikke noget når der benyttrs switche, - eller er der en
anden forklaring?

Elmer

Fra : Søren Emig

Dato : 17-02-03 22:13

> [...]
> segmenter: switch-kabel-converte---fiber---converter-kabel-switch, men
> det gør jo heller ikke noget når der benyttrs switche, - eller er der en

Når det er mellem to switche, er det vel ligegyldigt.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-02-03 22:17

On Mon, 17 Feb 2003 21:37:58 +0100, Elmer <virker@ikke.dk> wrote:

> Spørgsmålet er så om en media-converter er at regne for en repeater på
> et ethetnet?

Det er faktisk forskelligt.

En mediekonverter vil normalt være at regne for en repeater, da
den arbejder på L1 og tilføjer én bits forsinkelse.

Men nogle boxe, der kaldes mediekonvertere, er meget smarte og
kan fx. køre halv duplex på den ene side og fuld på den anden,
eller endda forskellige hastigheder. Men så er det bare ikke
mediekonvertere i traditionel forstand, men derimod små 2-port
switche.

-A

Fra : Elmer

Dato : 18-02-03 22:10

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> eller endda forskellige hastigheder. Men så er det bare ikke
> mediekonvertere i traditionel forstand, men derimod små 2-port

Takker...
Elmer