Problemer med : Win95 - Win95 - Win XP.!
Fra : the CURE

Dato : 17-02-03 12:14

Sat sammen med BNC :

Arbejdsgruppen hedder : WORKGROUP .. og jeg har AKTIVERET gæste-kontoen på
XP'eren. De kører med automatisk IP-adressering .. men XP'eren vil ikke give
adgang til de andre, selv om de godt kan se den - og den kan ikke selv se de
to Win95-maskiner!

Hvad har jeg overset - hvad mangler jeg - hvad skal jeg være opmærksom på?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-02-03 13:04

the CURE wrote:
> Sat sammen med BNC :
>
> Arbejdsgruppen hedder : WORKGROUP ...

Fint.

> og jeg har AKTIVERET gæste-kontoen på XP'eren.

Og deaktiveret firewallen eller givet maskinerne i det lokale
netværk lov til at "komme ind" på maskinen.

> De kører med automatisk IP-adressering.

Jeg ville vælge selv at definere IP adresser og subnetmasker,
fordi så er man sikker på de har samme subnetmaske.

> men XP'eren vil ikke give adgang til de andre, selv om de
> godt kan se den - og den kan ikke selv se de to
> Win95-maskiner!

Prøv det med IP adresserne først.

> Hvad har jeg overset - hvad mangler jeg - hvad skal jeg
> være opmærksom på?

Måske er det firewallen der gør problemer, kan ikke lige
huske standardindstillingerne på denne, ej heller hvilke
indstillinger der er (bruger den ikke selv og har aldrig gjort det).

Prøv kun at have TCP/IP protokollen installeret og måske
oprette Win95 maskinerne som brugere på XP maskinen,
husk de _skal_ have en adgangskode.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-03 13:06

> [...]
give
> adgang til de andre, selv om de godt kan se den - og den kan ikke selv se

Hvilke IP-adresser har maskinerne fået?
Hvilken maskine tildeler IP-adresserne?
Vær opmærksom på at den bruger der logger på 95-maskinen også skal være
oprettet på XP-maskinen.
--
Jacob