Netbios, er det farligt ?
Fra : Jan Rysz

Dato : 15-02-03 15:59

Jeg kunne godt tænke mig at vide om mapper delt med Netbois-protokol, kan
ses udefra Internettet.

Pc´erne er koblet sammen bag en D-link 604 router, uden at jeg sat noget op
i Firewall indstillingerne.

Jan Rysz

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-02-03 18:12

In dk.edb.netvaerk, Jan Rysz <jrysz@jubiimail.dk> says...
> Pc´erne er koblet sammen bag en D-link 604 router, uden at jeg sat noget op
> i Firewall indstillingerne.

Det er ikke farligt.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-02-03 19:07

Jan Rysz wrote:

> [...]
> ses udefra Internettet.
>
> Pc´erne er koblet sammen bag en D-link 604 router, uden at jeg sat noget op

Jeg kender ikke din router, men i dk.edb.sikkerhed advares der
jævnligt mod brugen af netbios, så jeg holder mig fra den
protokol. Prøv evt. at spørge i dk.edb.sikkerhed.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Arne Larsen

Dato : 19-02-03 15:06

Hvis du vil se lidt om du er beskyttet så se
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
eller prøv dig frem på http://www.grc.com og vælg shields up

Hilsen
Arne