Fordeling af ressourcer
Fra : Quibbler

Dato : 15-02-03 15:16

Hej Ng
Jeg har et hjemmenetværk med mellem fem og otte maskiner, det skifter lidt.
Lige nu er de sat op med win2K og XP, og de deler en bredbåndsforbindelse.
Den ene XP maskine er sat op med to netkort og håndterer forbindelsen udtil.
alt virker som det skal.

Nu til spørgsmålet!
1) Jeg kunne godt tænke mig at kunne bestemme hvor meget båndbredde hver
enkel maskine har rådighed over, alternativt en fast ligelig fordeling.

2) Udover det, er det et krav at hvis det kun er en maskine der er på
Internettet så skal den have hele båndbredden, og hvis der så er en anden
maskine der kobler op på Internettet så skal fordelingen af ressourcer være
som i 1)

Jeg har en gammel P2-400 med 96MB RAM som jeg havde tænkt på et sætte op som
Linux server, men jeg ved ikke hvilket program der kan løse ovennævnte
opgave.

Eller findes der evt. et program der kan køre under XP på den nuværende
maskine som kan løse opgaven.

Eller kan en router løse opgaven, så behøver jeg ikke have en maskine tændt
konstant. Hvis ja har i så et forslag til hvilken en, den må gerne have
indbygget firewall.

Det var en ordentlig smøre, jeg håber der er nogle der vil hjælpe mig lidt
evt. med et link til oplysninger. Jeg har været lidt rundt på Goggle men
syntes ikke rigtigt at jeg kunne finde det jeg søgte.

Venlig hilsen Michael

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 15-02-03 17:35

Mit forslag er at du sætter en router op, for den pris den koster vil meget
hurtigt tjene sig ind i strømbesparelse, når du ikke behøver at have en
maskine kørende hele tiden.
Routeren vil så selv fordele trafikken.

Jeg selv bruger en D-Link DI-804 og en 4 port switch på det ene kabel i hele
mit netværk, så der er 7 porte fordelt i hele huset, med printerserver og
IP-telefon.

Det hele kan køre hver for sig, dog skal printeren have føde fra en PC der
skal udskrive.
Søren