Trådløst netværk - men hvilket?
Fra : Jørgen Vinberg

Dato : 15-02-03 14:50

Jeg skal til at have ASDL og vil gerne forbinde 2 computer over et trådløst
netværk. Den ene er med XP den anden med windows 2000. Der er netkort i
begge maskiner. Begge skal kunne komme på nettet og man skal kunne spille
spil mod hinanden uden at vær på nettet. Jeg mener der er en router med i
ASDL-løsningen. Hvad skal jeg købe ?
mvh Jørgen

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 15-02-03 17:41

Ikke alle udbydere levere router til en bredbåndsløsning.
så hold lige øje med dem du vil kobles op til. TDC har ingen router, hvor i
mod andre SKAL bruge en router.
En router er en god løsning, når der er mere end en maskine tilsluttet. Jeg
bruger selv en D-link DI-804, men der er mange andre gode mærker, og
priserne på den samme vare svinger også, alt efter hvor man køber det, hvis
den ikke følger med i opkoblingen.

Hvis dit bredbånds modem er en Ericsson, så kan du låse porten ud til
nettet, så der kun køres lokalt. En god sikkerhed når man ikke skal ud af
huset.
Søren