netværk mellem to forskellige formater
Fra : Brian Spelner

Dato : 15-02-03 06:17

Hej

Lige et spørgsmål kan det passe at man ikke kan komme på hinandens puter
hvis jeg f.eks. kører ntfs og min kammi kører fat32 hverken på netværk eller
krydset kabel.

Hilsen Brian

Fra : Claus Albaek

Dato : 15-02-03 06:35

Brian Spelner wrote:
> [...]
> hvis jeg f.eks. kører ntfs og min kammi kører fat32 hverken på netværk eller

De respektive filsystemer har intet med det at gøre, du kan sagtens køre
en maskine med NTFS op mod en maskine med FAT32 og omvendt og så videre..

;)

Fra : Brian Spelner

Dato : 15-02-03 06:38

Er der så ikke en venlig sjæl der kan fortælle mig hvad der så er galt vi
kan se hinanden men ikke komme på hinanden der bliver skrevet der ikke er
adgang til det, og der mangler patch eller noget i den dur.

Torben

Fra : Jens Dalhøj

Dato : 15-02-03 08:20

Er I i den samme workgroup eller domain?

Hvis win9x, har I begge slået fil, og printer deling til?

Jeg går ud fra at I har ip'er som er på samme net, og at submasken er sat
rigtigt?

f.eks

pc1:

IP: 10.0.0.1
Subnet: 255.255.255.0

PC2:
IP: 10.0.0.2
Subnet: 255.255.255.0

Med Venlig Hilsen

Jens Dalhøj
26 66 20 19
www.dalhoj.tk

Fra : Brian Spelner

Dato : 15-02-03 14:51

Det er samme arbejdsgruppe, har prøvet krydset kabel og kører nu igennem en
switch, kører med XP og har åbnet gæstekontoen.
Vi kan godt se hinanden men den skriver dette her når jeg prøver at gå på
den anden computer og når jeg prøver at gå fra den anden computer til min
skriver den det samme.

Her er hvad den skriver...

\navn is not accessible. You might not have permission to use this network
resource. Contact the administrator of this server to find out if you have
access permissions.

The network patch was not found.

Håber snart der en der kan hjælpe inden hele lortet ryger i
skralderen.......

Hilsen Torben

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 15-02-03 15:09

Har du husket at dele de resourcer som du prøver at tilgå ?

Den fejlmeddelelse som du får, kommer som regel når man ikke har delt sine
drev/mapper, og derfor ikke kan få adgang.

Jon

Fra : Brian Spelner

Dato : 15-02-03 15:20

Alle de mapper som skal deles er delt, ja jeg fatter også minus af hvad jeg
skal gøre, kan ikke set det logiske i hvad jeg skal åbne/tillade for at det
lykkedes

Torben

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 15-02-03 16:27

Opret 1 bruger på Win98 som er nøjagtig magen til en bruger på WinXP og
omvendt