<no subject>
Fra : Thomas Grau

Dato : 13-03-01 23:17

Hej

Hvor meget gør politiet egentlig ved stjålne mobiler? Bruger de overhovdet det
nye system til at spore folk der har stjålet? Jeg ahr nemlig fået stjålet min
mobil og jeg agd godt og vide om det hvar en fra den (lille) by jeg kommer
fra! Kan man godt fjerne denne chip så de ikke kan spore dem?

Med venlig hilsen

Thomas Grau

Køb, sælg eller efterlys varer i det nye auktionshus på nettet: http://www.ofir.dk/auktion
Køb ind på nettet - prøv det på http://www.ofir.dk/shopping
Få din egen gratis email på http://www.ofir.dk/mail

--
Posted from webmail10.ofir.dk [195.249.237.229]

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-03-01 23:26

Thomas Grau skrev:

>Kan man godt fjerne denne chip så de ikke kan spore dem?

Det er EMEI-nummreret der trackes efter, og dette kan desværre godt
ændres på nogle telefoner.
--
venligst
/Lasse

http://sms.fergusons.dk/ - Gratis SMS-sender med bekræftelse!

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 14-03-01 16:09

> [...]
Politiet gider ikke bruge resurcer på mobiltelefoner ring til din udbyder og
få EMIE nummeret spæret!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-03-01 16:17

Boris Mathiasen skrev:

>Politiet gider ikke bruge resurcer på mobiltelefoner ring til din udbyder og
>få EMIE nummeret spæret!

Er du ikke flink at læse http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Det ser ud til du svarer på noget jeg har skrevet - det gør du ikke.
Det ser heller ikke ud til du har læst det oprindelige indlæg, jeg kan
i alt fald ikke gennemskue hvad du mener med dit svar.

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 14-03-01 16:33

NÅ der er nok en der har fået det forkerte ben ud af sengen her
idag?!?!??!?!?!??!? Sur stodder okay jeg skal nok passe bedre på næste
gang!!!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-03-01 16:52

Boris Mathiasen skrev:

>NÅ der er nok en der har fået det forkerte ben ud af sengen her
>idag?

Næh... jeg faldt bare over svaret, og kunne ikke lige forstå hvad du
mente.

>Sur stodder

Jeg er ikke sur (jeg er heller ikke en stodder, tak), jeg kommer bare
med et forslag om du læser lidt om hvordan man quoter.

>okay jeg skal nok passe bedre på næste
>gang!

Sådan, det var såmænd det hele...

>!?!??!?!?!??!?!!

De blev tilovers.

Fra : Kykkel

Dato : 14-03-01 16:57

>Hvor meget gør politiet egentlig ved stjålne mobiler? Bruger de overhovdet
det
>nye system til at spore folk der har stjålet?

Da en af mine kammerater spurgte om dette da han mistede sin 8210, og der
fik han fortalt at det kun var i mord-sager eller ligende man rent faktisk
kunne finde på at spore en telefon.

Fra : Møgelmose

Dato : 14-03-01 19:02

En jeg kender arbejder for TDC i en butik hvis han søger på et nummer kan
han se hvem der ejer nummeret om de betaler deres regning til tiden hvilken
telefon deres sim-kort er i og hvorfor et sim-kort der sidst har været i den
telefon
det samme gælder hvis han går ind i et andet program og søger på IMEI
nummeret så det tager ikke mere end ca. 30 sek. at finde ud af hvilken
person der har den MEN hvis jeg skulle komme ud for at have en stjålet
telefon ville jeg nok KRAFTIGT overveje at få taletid det kan jo kun spores
ved at bruge dataene for hvilket net den sidst har været på dvs. at hvis det
er en sender i Ålborg indkredser man søgning lidt så næste gang man ser
telefonen på nettet finder man ud af at der er Ålborg V. osv. men den er
MEGET svær at finde selvom man gør det da man skal bruge sattelit for at
finde personen men så er det også med 10 meters fej måling men det koster...
Hvis man ændrer IMEI nummeret kan det godt blive noget fuck-værk pga. at
hvis du tager et IMEI nummer der allerede bliver brugt låser den automatisk
telefonens sim-kort og "tracker" den med det samme for at finde den (svjh.
på det sidste med tracker) og hvis du tar feks IMEI 6666666666 så finder
telefon selskabet ud af det med det samme da der ikke er nogle telefoner med
det nummer og en ting mere er at hvis du f.eks tar en Nokia 8210 så har
Nokia en stor database over de forskellige IMEI numre og de passer altså i
kodet form med serinummeret lagt sammmen med et eller andet nummer feks
1234567890 gange 0987654321 + 6785943021 - 012938476 eller hvad nu man kunne
forestille sig...

Håber at det var et svar der kunne bruges

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.brinck.dk/mobil.htm