w98se & w2k.
Fra : Stjernholm

Dato : 13-02-03 21:25

hejsa
Jeg har netværk med win98se på den stationere PC - win2000 på bærbar PC og
Webspeed forbindelse ud til internettet.

jeg kan se begge PC'ere i "andre computere" / "netværkssteder" , og hente
filer mellem begge PC'ere , udskrive fra begge også,
men kan ikke komme på nettet fra den bærbare PC.

Nogen der har løsningsforslag.

Jeg ved godt at jeg bare kan installere win2000 på den stationære PC, men en
win2000 koster 1600,00 kr.

mvh
peder

Fra : jens

Dato : 13-02-03 21:27

"Stjernholm" <peder_stjernholm@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der har løsningsforslag.
>
> Jeg ved godt at jeg bare kan installere win2000 på den stationære PC, men

Er der en router på det net
Hvad er IPèrne på dem ?

Det har intet med hvilken windows version der er på maskinerne.
Det er udelukkende et spørgsmål om hvordan netforbindelsen hænger sammen.

Mvh Jens

Fra : Stjernholm

Dato : 13-02-03 22:12

Netkort i stationær PC er forbundet til en " SOHO Switch Ethernet Hub " og
derfra til bærbar PC, som er sat til at "Hent automatisk en IP-adresse"

Når jeg går ind og ser på IP-konfiguration, er IP-adressen på kabelmodem
(194.239.205.196) og ICSHARE-Adapteren har samme
IP-adresse (194.239.205.196).
mvh
peder

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-02-03 22:34

On Thu, 13 Feb 2003 22:12:18 +0100, "Stjernholm"
<peder_stjernholm@oncable.dk> wrote:

> [...]
>
>Når jeg går ind og ser på IP-konfiguration, er IP-adressen på kabelmodem
>(194.239.205.196) og ICSHARE-Adapteren har samme
Er kabelmodemmet koblet til switchen ?
Hvis ja, forsæt.
IP adresse på kabelmodem ?
subnetmaske på kabelmodem ?

IP adresse på PC1 ?
subnetmaske på PC1 ?
standardgateway på PC1 ?

IP adresse på PC2 ?
subnetmaske på PC2 ?
standardgateway på PC2

Kan PC1 pinge kabelmodemet ?
Kan PC2 pinge kabelmodemet ?

/Hans

Fra : jens

Dato : 13-02-03 23:35

> Er kabelmodemmet koblet til switchen ?
> Hvis ja, forsæt.
> IP adresse på kabelmodem ?
> subnetmaske på kabelmodem ?
>
> IP adresse på PC1 ?
> subnetmaske på PC1 ?
> standardgateway på PC1 ?
>
> IP adresse på PC2 ?
> subnetmaske på PC2 ?
> standardgateway på PC2
>
> Kan PC1 pinge kabelmodemet ?
> Kan PC2 pinge kabelmodemet ?

Begge maskiner skal stå til at få IP fra DHCP.
WIN98 - start- kør "winipcfg"
WIN 2K - start - kør - "cmd" der efter "ipconfig /all"

mvh Jens