Langsomt nætverk ved browsing?? Hjælp
Fra : hjulstad

Dato : 12-02-03 18:08

Jeg har nu fået fat på en router. (D-Link 604)
Næsten det hele virker. Alle 3 maskiner kan se hindanden.
PC1+PC2 kører win 98, PC3 kører XP prof.
PC1 sidder i routeren. PC2+3 sidder på en hub, som er på routeren.
De kan alle se hinanden og hente filer.
Problemet er at når jeg skal browse PC1 fra PC3, så går det meget langsomt.
Når jeg så har fundet det jeg skal bruge, og f.eks. kopiere det til PC3, går
det hurtig.
Det går hurtig alle andre veje, også browse PC2 fra PC3.

Kan I løsningen på dette ville det være perfekt.

Mange tak
Thomas

Fra : jens

Dato : 12-02-03 20:36

"hjulstad" <thjulstad@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det hurtig.
> Det går hurtig alle andre veje, også browse PC2 fra PC3.
>
> Kan I løsningen på dette ville det være perfekt.

Er alle tre maskiner registreret og tildelt ip i DI604`s "filter" ?

mvh Jens

Fra : hjulstad

Dato : 13-02-03 11:07

De står alle i FILTER.
Det er kun fra PC3 til PC1 (WXP til W98) det er galt, og kun det at se hvad
der er på PC1. Når man først har kopieret går det hurtig at hente.
Jeg ved ikke hvad det kan være?
Thomas

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 13-02-03 12:18

hjulstad wrote:
> [...]
> Når jeg så har fundet det jeg skal bruge, og f.eks. kopiere det til PC3, går

En mulighed er måske forbindelses indstillingerne i IE browseren på XP
maskinen, det kan være jeg er helt i skoven men prøv og sæt hak i "Brug
ikke Proxy til lokale" eller noget i den stil.

På vores net oplevede vi at når man fra XP skulle tilgå en anden PC, så
forsøgte den første at finde den valgte PC ude på internettet og ventede
på timeout inden den fandt den lokalt.

mvh

Bruno

Fra : jens

Dato : 13-02-03 13:21

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> På vores net oplevede vi at når man fra XP skulle tilgå en anden PC, så
> forsøgte den første at finde den valgte PC ude på internettet og ventede

Det skal den ikke gøre hvis den har en gateway fra en lokal router som
DI604, men den DI604 kan drille en del

mvh Jens

Fra : Car

Dato : 13-02-03 15:14

Jeg har engang sakset nedenstående vejledning og den virker på WinXP:

1. Use Regedt32 to navigate to
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Remote
Computer\NameSpace.

2. Expand the NameSpace sub-key and select the
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} sub-key.

3. On the Registry menu, press Save Key. Name the output ScheduledTasks and
Save the file, in case you wish to restore the checking functionality.

4. Delete the {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} sub-key.

NOTE: There is no need to restart your computer, as the deletion takes
effect immediately.

Fra : hjulstad

Dato : 13-02-03 16:35

Tak for hjælpen. Det hjalp.
Hvor har du det fra?
Jeg kan ikke printe på fra XP til Printeren på PC1. Ved du hvad det kan
være. Word, IE og andre programmer fryser når man klikke print.
Under printere og fax enheder står der Epson stylus på PC1. Man kan godt
printe fra PC 2.

Tak
Thomas

Fra : Car

Dato : 26-02-03 00:44

Sorry, jeg var lige væk nogen dage.

Jeg tror jeg har det fra http://www.winnetmag.com/

Problemet med det langsomme print kan jeg ikke lige løse. Men prøv at følge
producentens anvisninger til installation på WinXP - og hent selvf. den
nyeste driver og alt det der man altid skal gøre.

Kig evt. på http://www.svein.dk/ og http://www.ntfs.org (under XP Tweaks).

Fra : Hjulstad

Dato : 26-02-03 22:52

Hej igen!

Jeg har nu installeret XP igen.
Jeg kan nu browse hurtig igen. Der er dog stadig probs med printeren. Det er
pga drivere til XP. Epson har nogen på nettet, men ikke en der virker til
XP.

Mange tak for hjælpen.