2 routere, en ftp og et problem...
Fra : **TwN**

Dato : 11-02-03 22:15

Hej igen,
Hvordan kan det være, at hver gang nogen / mig selv forsøger at komme på min
FTP Server udefra, når de er bag router ikke kan få directory listen
igennem?
Hvis nogen uden router connecter, går det fint. Men ligeså snart de er bag
router, så vil den ik!
Jeg er også selv bag router, men har sat DMZ til FTP Serverens IP, og
forwarder den benyttede port...
Er det bare sådan, at to routere ikke kan "snakke" "FTP sprog"?
Eller er der noget der skal pilles ved i min / de andres routere?

**TwN**

Fra : Drillo!

Dato : 11-02-03 22:38

"**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det bare sådan, at to routere ikke kan "snakke" "FTP sprog"?
> Eller er der noget der skal pilles ved i min / de andres routere?

Havde selv samme problem - hos mig var løsningen simpel.
I stedet for at kører FTP-clienten i Passive mode, skulle den blot sættes
til at køre i Active mode - så kørte det hele igen som smurt - og spørg mig
ikke om den dybere mening - den kender jeg ikke, - ved blot at det var
løsningen for mig´- og måske også for dig

Mvh.
Drillo!

Fra : **TwN**

Dato : 11-02-03 23:14

"Drillo!" <fam-moller_slet_efter_moller@mail.dk> wrote in message

> [...]
> ikke om den dybere mening - den kender jeg ikke, - ved blot at det var
> løsningen for mig´- og måske også for dig

Nu siger du 'Active Mode'... mener du ikke 'Port Mode'? :-/
Jeg synes ikke lige jeg har hørt om 'Active Mode' før, nemlig...
og vi har prøvet at skifte mellem PASV-, og PORT- mode... endda med
forskellige client'er... men det er somom det "sendende" router ikke kan
sende FTP-
kommandoerne ud af, og op til den anden router, for at gå videre til
serveren... :-/
men tak for forslaget

**TwN**

Fra : jens

Dato : 11-02-03 23:55

> [...]
> sende FTP-
> kommandoerne ud af, og op til den anden router, for at gå videre til

Det er active og passive mode der menes, og det er clienten der skal køre
activ istedet for passiv som er standard i de fleste clienter.

Du angiver ikke hvilken server eller klienter det er og spørgsmålet hører
vel også til i en server/software gruppe

Det er iøvrigt en ret dårlig og helt unødvendig idè at køre en ftp som DMZ,
nøjes med at viderestille portene 20 og 21 det er rigeligt.

mvh Jens

Fra : **TwN**

Dato : 12-02-03 17:28

aha... forklar så venligst hvordan active mode vælges istedet for
passive...!
man kan(i FlashFXP) enten sætte hak i "Passive Mode" eller lade vær...
lader man vær, køre den i Port Mode...! jeg har aldrig set en indstilling
nogen steder der skulle hedde
'active mode'! - Det kan så godt være det er mig der er dum... men jeg er
altså rimelig sikker på hvad jeg
siger(skriver...)

Jeg bruger 'bullet proof ftp server(gene6)' og clienten bruger enten
'leechftp', 'flashfxp' eller 'cuteftp'...

Jeg synes så ik' lige jeg kan finde en bedre gruppe end denne(hint hint)...
efter min mening høre det da til her, i denne gruppe... :-/
men jeg undskylder da, hvis jeg ikke har kigget ordentlig efter... :-/

DMZ,

Den kører på port 27015, men skal man så stadig have på 20 åben?

**TwN**

Fra : jens

Dato : 12-02-03 20:28

> [...]
> nogen steder der skulle hedde
> 'active mode'! - Det kan så godt være det er mig der er dum... men jeg er

I flashFXP kan du under sites/konto fanen options vælge "use pasive node"
der er tre mulighedder i min version, grøn firkant, grønt V eller tom
firkant.
Tom firkant skal være valgt for at køre aktive mode, og det virker på min
DI604.

> Jeg bruger 'bullet proof ftp server(gene6)' og clienten bruger enten
> 'leechftp', 'flashfxp' eller 'cuteftp'...

I Bullet prof G6 under ip settings kan du vælge hvilken ip der skal køres
passive mode på, det virker bare ikke med en DI604.

> [...]
> efter min mening høre det da til her, i denne gruppe... :-/
> men jeg undskylder da, hvis jeg ikke har kigget ordentlig efter... :-/

Jeg kender heller ikke den korrekte hvis der er en mere korrekt end denne så
vi fortsætter da bare..........

> DMZ,
>
> Den kører på port 27015, men skal man så stadig have på 20 åben?

Teoetisk er det kun nødvendigt at viderestille en port men min bulletproof
kører mere stabilt med 20 og 21
(port 20 er data porten )
En del routere kan ikke finde ud af at køre ordentligt på andet end standard
porten, i en DI604 kan man angive "nonstandard FTP ports"

mvh Jens

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-02-03 19:30

jens skrev Onsdag den 12. februar 2003 20:27 i dk.edb.netvaerk:

> En del routere kan ikke finde ud af at køre ordentligt på andet end standard
> porten, i en DI604 kan man angive "nonstandard FTP ports"

Og hvorfor kan de ikke det?

Ivar Madsen

Fra : jens

Dato : 13-02-03 19:39

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvorfor kan de ikke det?

Ingen officiel anelse, det virker bare ikke ret godt

mvh Jens

Fra : Shiva

Dato : 04-03-03 11:20

Hejsa
før i tiden kunne man også skrive
i den almindelige browser
f.eks... ftp://test:test@xxx.xxx.xxx.xxx hvor test test er brugernavn
og pass og xxx er IP adressen
og logge ind den vej på en ftp server , hvad skal man have for at benytte
den funktion ....?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-03-03 19:12

On Tue, 4 Mar 2003 11:20:06 +0100, "Shiva" <shiv@privat.dk>
wrote:

> [...]
> er brugernavn og pass og xxx er IP adressen og logge ind den
> vej på en ftp server , hvad skal man have for at benytte den

En FTP-server...

-A

Fra : Shiva

Dato : 07-03-03 09:59

Tak Asbjørn
Det mente jeg også , men mine venner kan ikke logge på , mener selv , at jeg
har åbnet for port 21 , men de bliver stadig holdt ude

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-03-03 00:11

On Fri, 7 Mar 2003 09:59:16 +0100, "Shiva" <shiv@privat.dk>
wrote:

> Det mente jeg også , men mine venner kan ikke logge på , mener selv ,
> at jeg har åbnet for port 21 , men de bliver stadig holdt ude

Hvis du snakker om 80.196.155.139, som du poster fra, så kommer
der ikke noget svar fra den på port 21. Det kan betyde, at du
ikke har forwardet porten (ordentligt), at der er et filter, der
lukker for det, at du har en (personlig) firewall, der lukker for
det og flere andre lignende årsager.

Fortæl noget mere om dit setup.

-A
Links : http://www.hojmark.net/