D-link 604
Fra : hjulstad

Dato : 11-02-03 19:48

Jeg har nu fået fat på en router.
Næsten det hele virker. Alle 3 maskiner kan se hindanden.
PC1+PC2 kører win 98, PC3 kører XP prof.
PC1 sidder i routeren. PC2+3 sidder på en hub, som er på routeren.
De kan alle se hinanden og hente filer.
Problemet er at når jeg skal browse PC1 fra PC3, så går det meget langsomt.
Når jeg så har fundet det jeg skal bruge, og f.eks. kopiere det til PC3, går
det hurtig.
Det går hurtig alle andre veje, også browse PC2 fra PC3.

Kan I løsningen på dette ville det være perfekt.

Mange tak
Thomas

Fra : Tom Sommer

Dato : 11-02-03 22:02

"hjulstad" <thjulstad@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det går hurtig alle andre veje, også browse PC2 fra PC3.

Det er klart bedst at have alle enheder siddende i samme box...
Jeg har opsat mit således http://network.tsn.dk med samme router, alle
computere fungere fint sammen
Ellers så prøv at skifte netkortet ud for at se om det muligvis kunne være
det som var problemet

--
Tom Sommer
www.tsn.dk - www.dreamcoder.dk

Fra : jens

Dato : 12-02-03 23:09

"Tom Sommer" <webmaster@tsn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> computere fungere fint sammen
> Ellers så prøv at skifte netkortet ud for at se om det muligvis kunne være

Det fungerer nu fint med en switch hist og her, men driveren til netkortet
kan være af stor betydning.
hvis det er et Realtek er det altid for mit vedkommende den der hedder
a/b/c/d der er bedst........
(standard driveren hedder vist noget med "family")

mvh Jens