Netgear rp114
Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 10-02-03 09:33

Jeg har en netgear rp114 router, som jeg forgæves forsøger at lukke for
diverse porte i, da jeg er træt af p2p programmer, specielt emule, suger ALT
båndbredde, og foresager et kæmpe packetloss.

Desværre har jeg ikke haft held til det. Nogen der har erfaring med det, og
med den her router?

De filtre herunder ville jeg tro blockede for TCP trafik på 4660-4675, men
det lader ikke til at være tilfældet.

Menu 21.1.1 - TCP/IP Filter Rule

Filter #: 1,1
Filter Type= TCP/IP Filter Rule
Active= Yes
IP Protocol= 6 IP Source Route= No
Destination: IP Addr= 0.0.0.0
IP Mask= 0.0.0.0
Port #= 4660
Port # Comp= Greater
Source: IP Addr= 0.0.0.0
IP Mask= 0.0.0.0
Port #= 4660
Port # Comp= Greater
TCP Estab= No
More= Yes Log= None
Action Matched= N/A
Action Not Matched= N/A

Menu 21.1.2 - TCP/IP Filter Rule

Filter #: 1,2
Filter Type= TCP/IP Filter Rule
Active= Yes
IP Protocol= 6 IP Source Route= No
Destination: IP Addr= 0.0.0.0
IP Mask= 0.0.0.0
Port #= 4675
Port # Comp= Less
Source: IP Addr= 0.0.0.0
IP Mask= 0.0.0.0
Port #= 4675
Port # Comp= Less
TCP Estab= No
More= No Log= Action Matched
Action Matched= Drop
Action Not Matched= Check Next Rule

Jeg har et der er magen til bagefter, bare med UDP istedet, og hvor den
sidste "Action Not matched" er = "foward"

--
Andreas Jeppesen