Linksys Cable/DSL Firewall Router: BEFSX41
Fra : tp

Dato : 07-02-03 18:33

Hej Gruppe

Er der en eller anden herinde, der har erfaringer med og ka' udvise lidt
ekspertise ifb. med subj...
eller i det hele taget bare linksys...

Den ser interessant ud både mht. til kvalifikationer og brugervenlighed bla.
mht.online manualer...
og så har den enda VPN via IPSec...

800 kr. hos http://www.elsborglink.dk... ikke for at reklamere

Jeg har Stofanet og kører både Windows og Linux...

På forhånd tak.

Mvh.
Tom

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 07-02-03 22:21

Jeg er glad for min linksys. ikke den samme, men den bedste router jeg har
haft til dato.

mvh
Thomas

Fra : Allan

Dato : 07-02-03 23:14

Jeg ved ikke om der er flere modeller, men den jeg har arbejdet med kunne
ikke åbne mange enkelte porte, altså kun grupper af porte, f.eks. port 1200
til 1245.
Det mener jeg er noget skidt.

Fra : Villy Jensen

Dato : 09-02-03 07:51

> [...]
> eller i det hele taget bare linksys...
>
> Den ser interessant ud både mht. til kvalifikationer og brugervenlighed

Nul ekspertise, men lidt erfaringer:

1) Nem at sætte op og få 'hul igennem' til www

2) OK firewall - ZoneAlarm har ikke registreret ÉT ENESTE scan af min
PC i løbet af de 14 dage - jeg oplevede 3-4 scanforsøg pr. dag med
mit gamle modem

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-02-03 08:28

Villy Jensen wrote:

> 2) OK firewall - ZoneAlarm har ikke registreret ÉT ENESTE scan af min
> PC i løbet af de 14 dage - jeg oplevede 3-4 scanforsøg pr. dag med
> mit gamle modem

Selvfølgelig har den ikke det, nu har den kun et "netværks-nummer" at
holde øje med, zonealarm kræver jo at der er et "indernetværk" og et
"ydernetværk", den skal (og kan) skelne imellem. Den kan dog stadig
holde øje med, hvilke programmer som bruger maskinens netværks-adgang,
men det er "secure zone" det hele som zone-alarm ser det.

Det tæller i øvrigt ikke som et "scanforsøg" at der har været eet forsøg
på at sende netbios-info til maskinen, det kan lige så godt være en
maskine ude i den store verden, hvor file- og printersharing (netbios,
nb netbeui er noget helt andet!) ikke er disablet på et netkort med
direkte internet-adgang. Ved en virkelig portscanning, hvor der laves en
hurtig komplet portscan er din maskine i praksis blokeret fordi
zonealarm bruger al system-ydevne til at skrive logfil.

> Mvh Villy
> http://hjem.get2net.dk/villy

Med venlig hilsen

Peter Larsen

* This posting handcrafted by Peter Larsen *
* My website is at: http://www.muyiovatki.dk *