Alternativ til Cisco 1401
Fra : Happy

Dato : 04-02-03 14:38

Jeg er jo den lykkelige ejer af en proaccess adsl løsning med en lukket tdc
router...

Og det skal der laves om på - jeg regner med at få selve linien konverteret
til ethernetinterface, men hvilken router skal jeg vælge ?

Har lidt kig på Cisco 806, men jeg har lige det problem..... kan ik hitte ud
af det routerprogrammeringssprog.... Og så var det jo jeg tænkte - findes
der ikke en router derude med webinterface der kan flg:

Definere hvor bestemte porte skal pege hen
Være MRTG kompatibel
Kunne validere IPsec / VPN (ikke et krav)
Skal kunne køre DHCP / NAT

Og gerne mere...

Fra : webmaster

Dato : 04-02-03 16:37

Tag et kig på en af de mange små/mindre FWs der findes og som kan det du
efterspørger og lidt til.

En god box med mange faciliteter er SonicWALLs!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-02-03 16:58

On 4 Feb 2003 05:37:30 -0800, happyhenrik@hotmail.com (Happy)
wrote:

> Og det skal der laves om på - jeg regner med at få selve linien konverteret
> til ethernetinterface, men hvilken router skal jeg vælge ?

Cisco 831 eller Cisco SOHO91, afhængig af hvad den skal kunne.

> Har lidt kig på Cisco 806, men jeg har lige det problem..... kan ik hitte ud
> af det routerprogrammeringssprog....

Man programmerer ikke en router. Man konfigurerer den.

> Og så var det jo jeg tænkte - findes der ikke en router derude med webinterface

En Cisco 800-router har skam web-interface, hvis man foretrækker
det. Men du kan tage det meste af konfigurationen direkte fra din
1400-router.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/