Router med StofaNet sign-on?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 04-02-03 01:26

For sjovs skyld:

findes der en "billig" router, der kan bringes til at logge sig på
StofaNet automatisk?

Jeg er ganske udemærket klar over at jeg bare kan lave en af de alm.
Linuxbokse, men det er ikke øvelsen her.

NB
Jeg har ikke nogen videre erfaring med Stofa; jeg undersøger blot sagen
for en kammerat.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Dennis Davidsen

Dato : 04-02-03 01:55

du kan sagtens kople en almindelig lan-lan router på, det du skal gøre er at
kontakte stofa og sige du har fået nyt netkort, eller router så de kan
registrere den nye mac adresse (routerens) som det netværksdevice der må ha
lov til at overføre data igennem modemet.

Selve logon laver du fra din client maskine som du gør idag.

Fra : Peter Holm

Dato : 04-02-03 08:24

"Dennis Davidsen" <dev@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
ha
> lov til at overføre data igennem modemet.
>
> Selve logon laver du fra din client maskine som du gør idag.

Jaeg satte igår en D-Link DI-604 router til 549,- på min stofaforbindelse.
Jeg fulgte de 4 step i manualen, og vupti så havde jeg to maskiner på
nettet. Jeg skulle IKKE kontakte stofa for at nulstille noget.
Det hele tog 10 minutter!
Fildeling mellem de to maskiner var hurtigt sat op med windows network
wizard, og fungerer perfekt.
Eneste problem indtil nu, er at jeg ikke kan modtage og sende filer over
ICQ. Kan kan vist laves, men kræver lidt indsigt i
router/firewall-terminologien.

Mvh
Peter

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 04-02-03 09:02

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Eneste problem indtil nu, er at jeg ikke kan modtage og sende filer over
> ICQ. Kan kan vist laves, men kræver lidt indsigt i
> router/firewall-terminologien.

Det handler om at du skal åbne for den rigtige port. Se på
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=980&question=DI-604%20/%20DI-6
14+%20/%20DI-754%20/%20DI-764
________________
Jakob Houkjær
Jeg repræsenterer med dette indlæg ej TDC Internet

Fra : Peter Holm

Dato : 04-02-03 10:59

"Jakob Houkjær" <agenten007@yahoo.com> wrote in message
> "Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det handler om at du skal åbne for den rigtige port. Se på

> [...]

Fungerer det med firewall enabled? Det har jeg nemlig slet ikke nu, men vil
da gerne ha det slået til, hvis det ikke blokerer for ønsket trafik.
Hvor er det lige man gør det? Jeg synes der er utroligt mange ting man kan
stille under >>advanced>>firewall. Skal jeg bare sætte kryds i Enabled ud
for både Inbound og Outbound filter?
Mvh
Peter

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 04-02-03 10:48

Dennis Davidsen wrote:
> [...]
> lov til at overføre data igennem modemet.
>
> Selve logon laver du fra din client maskine som du gør idag.

Essensen af mit spørgsmål var om man kunne få en router til at lave signon.
Jeg er klar over at man selvfølgelig bare kan gøre det fra PCerne,
ganske som før, men som sagt var øvelsen at routeren skulle gøre det for
brugeren.

Findes der en sådan router?

<KLIP>

Fra : Peter Holm

Dato : 04-02-03 11:03

> [...]
> Jeg er klar over at man selvfølgelig bare kan gøre det fra PCerne,
> ganske som før, men som sagt var øvelsen at routeren skulle gøre det for

Jeg logger IKKI på. Jeg ved ikke hvordan jeg har lavet det. Jeg har fulgt de
4 steps i d-link manualen, og nu er jeg logget på så snart pc'en tændes. Det
gælder begge pc'ere der er tilsluttet routeren.
Peter

Fra : Dennis Davidsen

Dato : 04-02-03 19:33

Har du flexrate eller flatrate?

måden man logger "på" på med stofanet er ved at telnette til deres logon
server (en intern adresse på stofanettet) og det må du stadig benytte dine
client pc'ere til, routeren kan ikke konfigureres så den telnetter stofas
server, vælger logon, skriver user og password.

Fra : Peter Holm

Dato : 04-02-03 21:20

"Dennis Davidsen" <dev@mail.tele.dk> wrote in message
> Har du flexrate eller flatrate?

Jeg har flex.

> [...]
> client pc'ere til, routeren kan ikke konfigureres så den telnetter stofas
> server, vælger logon, skriver user og password.

Kan det tænkes det er fordi jeg ikke slukker hverken modem eller router? For
jeg logger altså ikke på. Maskinen starter op - jeg ryger direkte på ICQ og
MSN.

Peter

Fra : Dennis Davidsen

Dato : 04-02-03 21:31

ja, så længe der er aktivitet på linien hvert 5min. tror jeg nok det er, så
bliver forbindelsen ikke lukket.